Bättre hållning vid uppställningen

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
MaxP skrev:Visst får den ryggen att kännas! Men som de säger är det oftast just problemet, muskler som egentligen bör vara van vid belastningen är det inte.
Vad som kanske inte framgick av videon var hur ofta man skulle köra den övningen och hur länge. Har du några tips?

Tex 3 x 1 min varannan dag etc.
Hållning är något som du måste arbeta med hela tiden. Detta är ett jättebra sätt att känna vart du kanske bör hamna. Men naturligtvis klarar du inte av att gå så konstant, det handlar lika mycket om kroppskontroll och styrka.

Jag har satt larm på min telefon på var tionde minut bara för att jag ska reagera och tänka på hållningen. Eftersom jag på vintertid för det mesta sitter ner. Hållning är ett ständigt work in progress som det (tyvärr) inte finns några genvägar till.

Att göra den övningen så mycket du kan på en dag ger naturligtvis mycket.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

MaxP skrev:Att göra den övningen så mycket du kan på en dag ger naturligtvis mycket.
Jag sitter ner framför en dator hela dagarna. Ska jag tänka på att skjuta bröstet framåt och uppåt så mycket som möjligt?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sandstream skrev:
MaxP skrev:Att göra den övningen så mycket du kan på en dag ger naturligtvis mycket.
Jag sitter ner framför en dator hela dagarna. Ska jag tänka på att skjuta bröstet framåt och uppåt så mycket som möjligt?
Precis, försök känna att du är rak i kroppen hela tiden. Kommer du in i arbetet är det något du gärna glömmer - därav sätter jag larm på telefonen för att "ta om hållningen igen". Har du möjlighet hade jag också rekommenderat att du går upp och rör lite på dig så mycket som möjligt, för varje 30 minier stillasittande bör du stå/gå rak i kroppen i minst 5 sägs det.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Okej, ska försöka tänka på det. Sitter som en säck potatis! :lol:
Skriv svar