ProTracer

Här snackar vi träning och övningar...
linusrokko
Inlägg: 128
Blev medlem: 05 jan 2016, 08:56

JohanAdministratör skrev:Haha! Jag borde skrivit 100:- :) men det är faktiskt billigare att stå på våning tre och använda egen padda/lur...

Gällande PT säkerhet tror jag att det är större chans att gubbarna har övertro på sin förmåga än att PT ger för korta slag :)


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Haha för korta slag har jag sällan upplevt när jag stått med PT på Ullna. Jag har snarare reagerat att min J5 går 200-210m, när min driver ibland går samma längd. Å andra sidan är mina järnklubbor gjorda för mer längd, så den kanske inte är helt fel ute.

Det återstår att se ute på banan :-)
Foooore!
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Var på world of golf för några dagar sedan. Imponerade av PRO tracern, men det finns alltid ett men. Speciellt med drivern visade längden förhållande fel. Enligt mätaren nådde jag max 205-215 m, men kunde med egna ögon se att bollen rullade/ halvstutsade över flaggorna på ca 215 m (som jag siktade mot). Dubbelkollade med lasermätaren och längden stämde. Borde frågat i receptionen gav inga bra vibrationer.

Har någon av er något förslag till denna skillnad.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Järn7 skrev:Var på world of golf för några dagar sedan. Imponerade av PRO tracern, men det finns alltid ett men. Speciellt med drivern visade längden förhållande fel. Enligt mätaren nådde jag max 205-215 m, men kunde med egna ögon se att bollen rullade/ halvstutsade över flaggorna på ca 215 m (som jag siktade mot). Dubbelkollade med lasermätaren och längden stämde. Borde frågat i receptionen gav inga bra vibrationer.

Har någon av er något förslag till denna skillnad.
Du kanske hade "carry" inställt?
På Kista Golfcenter kan man iaf välja det.
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

Sandstream skrev:
Järn7 skrev:Var på world of golf för några dagar sedan. Imponerade av PRO tracern, men det finns alltid ett men. Speciellt med drivern visade längden förhållande fel. Enligt mätaren nådde jag max 205-215 m, men kunde med egna ögon se att bollen rullade/ halvstutsade över flaggorna på ca 215 m (som jag siktade mot). Dubbelkollade med lasermätaren och längden stämde. Borde frågat i receptionen gav inga bra vibrationer.

Har någon av er något förslag till denna skillnad.
Du kanske hade "carry" inställt?
På Kista Golfcenter kan man iaf välja det.
Mäter protracer riktig längd? Tror den estimerar längd efter carry, men kan ha fel

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Det skulle kunna förklara saken. Inte mätt utan beräknad.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

linys skrev:Mäter protracer riktig längd? Tror den estimerar längd efter carry, men kan ha fel
Kan stämma men ställer man den på carry får man ju inte ens den estimerade längden och jag tänkte att det kanske var vad som hänt.
Användarens profilbild
Järn7
Inlägg: 158
Blev medlem: 15 dec 2016, 09:57

Man fick info om både Carry och totlängd. Slår ganska lågt och carry på 195-200 m, men får ut 215-230 m i verkligheten om det inte är riktigt surt.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Har noterat på PGA-sändningarna att det står "TopTracer" och tänkte att de kanske bytt leverantör men efter lite googlande visade det sig att det är Top Golf (som driver driving ranges i USA) som köpt svenska ProTracer och döpt om produkten.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev:Har noterat på PGA-sändningarna att det står "TopTracer" och tänkte att de kanske bytt leverantör men efter lite googlande visade det sig att det är Top Golf (som driver driving ranges i USA) som köpt svenska ProTracer och döpt om produkten.
Intressant, undrar om de blir kvar i Sverige då? Måste säga att golf är roligare att titta på och öva med protracer. Särskilt igår med Hero Challenge inför Scottish Open.
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Fanns en artikel i DI nyligen om uppköpet för den som är intresserad och en intervju med grundaren. http://www.di.se/nyheter/svensk-teknik- ... tv-golfen/
Hcp: ~12
Skriv svar