Titta på hålet när vi puttar!

Här snackar vi träning och övningar...
Dennislithander
Inlägg: 14
Blev medlem: 14 mar 2015, 19:56

MaxP skrev:Gällande långa puttar har jag liknande erfarenheter från mina elever. Det är inget konstigt för dem att slå i två eller tre av tio från tio meter när de kollar på hål. Visst blir tekniken dålig och träffarna sådär men vad spelar det för roll? Jag skyller på öga-hand-koordination som många av oss besitter en ganska god skopa av.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tycker att mitt stroke blir marginellt sämre vilket borde tyda på bra grundteknik. Kanske hade tur idag, vad vet jag, men ju mer man tränar ju mer tur får man! Så länge jag ligger inom 1m på 10+ puttarna är jag nöjd
#pushhook
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Dennislithander skrev:Härligt att höra! Körde lite putt-match med två polare idag, dom skrattade åt mig i början men efter att jag hade sänkt 2 10+ metare så var tonen en annan... "Du måste ju förfan kolla på bollen" "Du kan ju inte putta sådär". Jo tydligen
Haha! :lol:

Nästa runda, när den nu blir, ska jag testa att titta på hålet.
Dennislithander
Inlägg: 14
Blev medlem: 14 mar 2015, 19:56

Sandstream skrev:
Dennislithander skrev:Härligt att höra! Körde lite putt-match med två polare idag, dom skrattade åt mig i början men efter att jag hade sänkt 2 10+ metare så var tonen en annan... "Du måste ju förfan kolla på bollen" "Du kan ju inte putta sådär". Jo tydligen
Haha! :lol:

Nästa runda, när den nu blir, ska jag testa att titta på hålet.
Alltid skönt att sätta grabbarna på plats! Men dom börjar nog vänja sig, har haft en del konstiga metoder för att lösa mina problem med puttningen, vissa saker bra och andra lite mindre.

Rapportera resultat sen! :)
#pushhook
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Det här ska testas!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

JohanAdministratör skrev:Det här ska testas!
Word! Mycket intressant!
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Dennislithander skrev:Rapportera resultat sen! :)
Spelade 15 hål i går och trots att det långaspelet och närspelet var minst sagt uselt gick puttandet riktigt bra. Tror aldrig jag haft så bra längd på mina puttar och andra putten var sällan längre än 1 meter. Kortputtarna satt fint.

Kommer helt klart fortsätta med att titta på hålet :)

Ska bli kul att jämföra antalet puttar den här säsongen med förra.
Dennislithander
Inlägg: 14
Blev medlem: 14 mar 2015, 19:56

Sandstream skrev:
Dennislithander skrev:Rapportera resultat sen! :)
Spelade 15 hål i går och trots att det långaspelet och närspelet var minst sagt uselt gick puttandet riktigt bra. Tror aldrig jag haft så bra längd på mina puttar och andra putten var sällan längre än 1 meter. Kortputtarna satt fint.

Kommer helt klart fortsätta med att titta på hålet :)

Ska bli kul att jämföra antalet puttar den här säsongen med förra.
Rackarns att det långa spelet och chipparna var av det sämre slaget men kul att fler upplever förbättring med denna metod :)
#pushhook
effe
Inlägg: 10
Blev medlem: 23 mar 2015, 10:10

Var tvungen att testa det efter att jag läst den här tråden :D

Kan tyvärr rapportera att det inte påverkade min längdkontroll nå nämnvärt, lite sämre kanske.
Däremot så upplevde jag en skönare känsla vid tillslaget :)

Kommer hålla mig till att kolla på boll ett tag till ändå 8-)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

För den som undrar hur det fungerar har veckans instruktionsvideo just inriktning på vad om kallas "PA Coupling" - dvs det Jordan använder för att putta som han gör på kortputtar.

https://www.youtube.com/watch?v=Cemz2nMhHXo
Skriv svar