Träna bort hälträffar

Här snackar vi träning och övningar...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Det är ett sånt jäkla arbete. Jag har jobbat på det länge nu och har fortfarande stora problem med det...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

JohanAdministratör skrev:Det är ett sånt jäkla arbete. Jag har jobbat på det länge nu och har fortfarande stora problem med det...
Det kan jag tänka mig! Men senaste 4-5 rundorna har jag inte haft en enda shank eller popup med drivern, så på något mystiskt sätt har jag lyckats arbeta bort det. Nån enstaka häl blir det på rangen innan rundan när kroppen är helt iskall, men inte sedan. Känns skönt. Så tills vidare får vi klassa det som case closed, även om det säkerligen är någon undermedveten work-around :lol:
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

En enkel ändring i hur du uppfattar träffen kan även det göra en skillnad åt problemet hur du träffar bollen. Utan att adressera din EE.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

MaxP skrev:En enkel ändring i hur du uppfattar träffen kan även det göra en skillnad åt problemet hur du träffar bollen. Utan att adressera din EE.
Menar du att hjärnan undermedvetet jobbar bort de fel man har, just för att man vet att man vill jobba bort dem?
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Skriv svar