Mentala övningar

Här snackar vi träning och övningar...
Brunleif
Inlägg: 116
Blev medlem: 24 jun 2014, 14:18

svalle skrev:
Brunleif skrev:Det där fungerar aldrig för mig, mitt minne är normalt katastrof, men just när det gäller golf minns jag varje slag flera veckor efter rundorna.
Räknar alltid +- mot par hål efter hål.
Det är skulle jag säga inbyggt i huvudet. Spelar ingen roll om jag skriver eller inte så vet jag exakt hur det förhåller sig i alla fall
Det där hänger nog ihop med vilket hcp man har. Ju bättre desto färre erhållna vilket resulterar i att det är lättare att komma ihåg.
Men har man typ 27 extra så ska man komma ihåg på vilka hål man har ett extra slag osv.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag räknar alltid scratch och har alltid gjort. Lättare än så kan det inte bli ;)
Dvs under rundan, när det kommer till poängen sen räknar jag givetvis med extraslagen.
Driver: Adams Speedline Fast 12LS, Accra Dymatch 2.0 M5 43"
Spoon: Adams Fast 12 13* Fubuki Alpha X-stiff
Trä 5: Nike Covert 17* Kuro Kage X-stiff
J: Mizuno MP58 4-7 MP68 8-PW Royal PX 6.5
W: Callaway X-forged 50, 54, 58
P: TaylorMade Balero Spider
Brunleif
Inlägg: 116
Blev medlem: 24 jun 2014, 14:18

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Jag vet en app som heter thinq golf som innehåller mentala övningar för golf.

Det kan nog hjälpa överlag att faktiskt underhålla sin kognitiva förmåga genom appar som brainfitnesstracker med mera.



Skickas från min iPhone via Tapatalk
Thinq Golf är det bästa du kan hitta när det gäller att träna det mentala spelet.

Då testar jag den appen!
Tack till er båda
Driver: Adams Speedline Fast 12LS, Accra Dymatch 2.0 M5 43"
Spoon: Adams Fast 12 13* Fubuki Alpha X-stiff
Trä 5: Nike Covert 17* Kuro Kage X-stiff
J: Mizuno MP58 4-7 MP68 8-PW Royal PX 6.5
W: Callaway X-forged 50, 54, 58
P: TaylorMade Balero Spider
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Känner igen detta, hände mig senast idag. Hade en riktig bra rond på gång och hade en fin streak på par, birdie, par, par inför det 17e hålet, som är en svår par fyra. Jag bestämmer mig för att "safea" och plockar fram en järnsexa ur bagen. Socketträff och out. Samma sak händer på det 18e hålet och jag går ifrån med +6 på de avslutande två hålen... :cry: Blev 36 poäng ändå men känns ändå jäkligt trist!
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
Skriv svar