Instruktionsvideos - Om du fick bestämma?

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Tack för ett mycket givande svar Getinthehole. Vi delar tankar vad gäller väldigt mycket. Mitt mål kommer alltid vara att förbättra spelaren och saker jag ser hos medelgolfarna som bordes göra annorlunda!


Sent from my iPhone using Tapatalk
MizunoMade
Inlägg: 308
Blev medlem: 09 sep 2015, 22:23

Jag gillar att se filmer som ger tips på hur man bättre levererar klubban till olika slag. Hur tar man en torva med järnen, hur får man bättre kontakt med ytan i både gräs och bunker.

Hur får man spinn ur bunkern, hur får man mer eller mindre backspin på inspel och givetvis bra övningar att använda för det.
Det är utrustningen som gör spelaren

Driver: Mizuno st180
3Wood: Mizuno st180
Hybrid: Tour edge exotics cb pro u
Järn: Mizuno MP18 4-PW
Wedgar: Mizuno T7 52* 56* 60* Putter: Odyssey o-works #7s black
Bollar: Nike RZN platinum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kom att tänka på launch monitors. En serie som handlar om vad de olika värdena i tex Trackman har för betydelse. Vilka man kan använda utan att grotta ned sig allt för mycket.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Kom att tänka på launch monitors. En serie som handlar om vad de olika värdena i tex Trackman har för betydelse. Vilka man kan använda utan att grotta ned sig allt för mycket.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Det där var en väldigt intressant idé! Den ska jag göra verklighet av.
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Något jag blivit mer och mer intresserad är positionsövningar för hur jag leverarar klubban och gör svingen mer "repeterbar" om du förstår vad jag menar?

Övningar där jag står framför spegeln i hallen och försöker hitta en given känsla i positioner. Spelar vänster så hur ska jag göra för att hitta positionen där höger axel pekar ner mot bollen snarare än upp i luften,hur hittar jag positionerna från knäna och uppåt. Viktfördelning och sådant.

Har sett att mycket är individuellt men sådana diskussioner är intressant. Jag når till exempel en full uppvridning genom att ryggens tilt går framåt vilket gör att jag förlorar kontrollen när jag sen måste tajma allt på tillbakavägen!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Mikael316 skrev:Något jag blivit mer och mer intresserad är positionsövningar för hur jag leverarar klubban och gör svingen mer "repeterbar" om du förstår vad jag menar?

Övningar där jag står framför spegeln i hallen och försöker hitta en given känsla i positioner. Spelar vänster så hur ska jag göra för att hitta positionen där höger axel pekar ner mot bollen snarare än upp i luften,hur hittar jag positionerna från knäna och uppåt. Viktfördelning och sådant.

Har sett att mycket är individuellt men sådana diskussioner är intressant. Jag når till exempel en full uppvridning genom att ryggens tilt går framåt vilket gör att jag förlorar kontrollen när jag sen måste tajma allt på tillbakavägen!
Intressant tanke Mikael och det skulle säkert varA intressant. Men spontant är det ett problem, precis som du säger är det mycket individuellt. Jag ska kika närmare på det absolut, jag vet tex en övning som gör det lättRe att hitta positionen vid en full uppvridning, återkommer!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Skriv svar