Instruktionsvideos - Om du fick bestämma?

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Som några av er troligen vet kommer jag i höst att lansera mitt nya projekt som är onlinebaserat. Utan att förklara allting så kommer en stor del att vara kortare instruktionsvideo (typ Spindeln jag laddat upp men med bättre kvalité). Dessa videos kommer att vara helt gratis och öppna för alla med det stora målet att göra golfen bättre och roligare för så många som möjligt.

I planeringen har jag suttit och brainstormat olika teman, inriktningar och så vidare för dessa videos men insåg ganska snart en viktig sak.
Det är en stor skillnad på vad jag vill att du som golfare ska lära dig mot vad du faktiskt vill lära dig.

Så för att se till att få med så mycket som möjligt för spelare av alla nivåer och med olika "prolbem" så vill jag gärna höra era synpunkter.

Frågan lyder kort och gott:
Om du skulle se en instruktionsvideo online idag - vad skulle du vilja att den adresserar/handlar om för att den skulle hjälpa dig och ditt spel?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Jag ser en hel del instruktionsvideos på nätet (Meandmygolf, Andrew Rice, Mark Crossfield mfl) och som den störde golfare jag är tycker jag att nästan allt är intressant :)

Svårt att peka på någon speciell del av spelet som är mer intressant än något annan.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag tror vissa kan ha mer kommersiell möjlighet än andra.
Tex om du gör en som heter Så slår du 30 meter längre drives kommer den få mer visningar än Jobba på din rotation :)

Jag själv skulle gärna t.ex se en hel serie om puttning.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Brunleif
Inlägg: 116
Blev medlem: 24 jun 2014, 14:18

JohanAdministratör skrev:Jag tror vissa kan ha mer kommersiell möjlighet än andra.
Tex om du gör en som heter Så slår du 30 meter längre drives kommer den få mer visningar än Jobba på din rotation :)

Jag själv skulle gärna t.ex se en hel serie om puttning.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

+1 på puttningen
Driver: Adams Speedline Fast 12LS, Accra Dymatch 2.0 M5 43"
Spoon: Adams Fast 12 13* Fubuki Alpha X-stiff
Trä 5: Nike Covert 17* Kuro Kage X-stiff
J: Mizuno MP58 4-7 MP68 8-PW Royal PX 6.5
W: Callaway X-forged 50, 54, 58
P: TaylorMade Balero Spider
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Jag tror vissa kan ha mer kommersiell möjlighet än andra.
Tex om du gör en som heter Så slår du 30 meter längre drives kommer den få mer visningar än Jobba på din rotation :)

Jag själv skulle gärna t.ex se en hel serie om puttning.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Visst är det olika vad som är kommersiellt gångbart, namngivandet kommer vara en del jag tar hänsyn till.
Puttserien var en idé, har ett helt gäng övningar jag tänkt spela in men låter helt klart bättre att göra det allt som en serie. Tack för det!

Fler tips mottages gärna.
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Om det inte är specifika elever du har tänkt träna så lägg upp de delar du upplever som mest problem.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Även regelfrågor kanske är något du kan nämna?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

trippelhej skrev:Om det inte är specifika elever du har tänkt träna så lägg upp de delar du upplever som mest problem.
Det är grundtanken med det generellA. Tyvärr tror jag som sagt att det jag ser som generellt inte är det personer vill träna på. Varpå deras intresse svalnar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

MaxP skrev:
trippelhej skrev:Om det inte är specifika elever du har tänkt träna så lägg upp de delar du upplever som mest problem.
Det är grundtanken med det generellA. Tyvärr tror jag som sagt att det jag ser som generellt inte är det personer vill träna på. Varpå deras intresse svalnar.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Folk vill oftast träna på saker de egentligen inte borde träna på. Bota slicen brukar vara en bra start
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Getinthehole skrev:Text
Jag håller absolut med dig, struntar man i views och allt vad "vad kommer folk helst vilja se", då tar du upp mycket man vill se.

Jag skulle gärna se hur man ska chippa in från 10m,20m osv, är det någon skillnad om man har en bunker framför eller bara fairway, höga slag med lite rull eller låga med rull.
Skriv svar