Video-lektioner med Max P

Här snackar vi träning och övningar...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

svingit skrev: 28 maj 2019, 10:20
Mina stela/osmidiga muskler har varit ett problem i alla år. Har träffat både sjukgymnaster, massörer genom åren. Är att jag har korta muskler och tycker att stretching är mer tortyr än underbart. Hahaha :D
Ja, korta muskler är en seglivad idé att få undan. Min rekommendation kvarstår, har du provat både massörer och sjukgymnaster flera gånger är det kanske dags att testa något mer anpassat.
Stinker
Inlägg: 6
Blev medlem: 18 mar 2018, 20:22

https://youtu.be/gQFHeEnyESs

Jobbar just nu på lite mer seperation mellan höfter överkropp samt komma in lite flackare vid bollträffen. Högre händer i baksvingen är ju såklart också önskvärt men lite svårt med min rörlighet. Är tacksam för alla råd
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Stinker skrev: 24 nov 2019, 17:56 https://youtu.be/gQFHeEnyESs

Jobbar just nu på lite mer seperation mellan höfter överkropp samt komma in lite flackare vid bollträffen. Högre händer i baksvingen är ju såklart också önskvärt men lite svårt med min rörlighet. Är tacksam för alla råd
Ser bra ut!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

@MaxP borde inte wall balls vara en bra övning för oss golfare?

https://youtu.be/ryJoFCMNIr8


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 25 feb 2021, 14:28 @MaxP borde inte wall balls vara en bra övning för oss golfare?

https://youtu.be/ryJoFCMNIr8


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Den är helt okej för att bygga explosivitet. Jag föredrar väl möjligen att göra dem i andra plan istället/också beroende på hur mycket du tränar. Men generellt sett, vi golfare kastar för lite saker.
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1362
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Tränar en mer öppen uppställning. Taget från Eureka Golf. Egentligen inget nytt. Gamla rävar som Lee Trevino spelade med en öppen uppställning och kunde både slå en draw och fade. Har lite problem med både tunna och pushade slag fortfarande. Men känner en större frihet i svingen. Svingen känns inte lika krystad som innan.

WITB

Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu

---
Hemmaklubb Wattholma GK.

Youtube | Twitter | Instagram | Hemsida
Egon
Inlägg: 873
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

svingit skrev: 03 jul 2021, 22:26 Tränar en mer öppen uppställning. Taget från Eureka Golf. Egentligen inget nytt. Gamla rävar som Lee Trevino spelade med en öppen uppställning och kunde både slå en draw och fade. Har lite problem med både tunna och pushade slag fortfarande. Men känner en större frihet i svingen. Svingen känns inte lika krystad som innan.

En fråga.
Ser du inte själv hur du drar bak klubban inåt och kommer över planet i nedsvingen?
Alltså klubban ”borde” enl. de flesta deviser hellre ”gå” precis tvärtom.

Förstå mig rätt här… du kan svinga hur f-n du vill och ändå träffa bollen bra… men det syns ju så solklart på videon.

Eftersom det verkar vara lång svarstid på det här forumet så ville jag skriva så att du inte tror att din uppställning är ditt problem när du börjar pulla slagen. Flexibel stance är ju inget nytt. Googla ”Ben Hogan” så får du mer av den varan.

Mvh. (och det menar jag)
Egon
Användarens profilbild
svingit
Inlägg: 1362
Blev medlem: 29 dec 2016, 13:42
Ort: Knivsta

Egon skrev: 19 jul 2021, 11:39
svingit skrev: 03 jul 2021, 22:26 Tränar en mer öppen uppställning. Taget från Eureka Golf. Egentligen inget nytt. Gamla rävar som Lee Trevino spelade med en öppen uppställning och kunde både slå en draw och fade. Har lite problem med både tunna och pushade slag fortfarande. Men känner en större frihet i svingen. Svingen känns inte lika krystad som innan.

En fråga.
Ser du inte själv hur du drar bak klubban inåt och kommer över planet i nedsvingen?
Alltså klubban ”borde” enl. de flesta deviser hellre ”gå” precis tvärtom.

Förstå mig rätt här… du kan svinga hur f-n du vill och ändå träffa bollen bra… men det syns ju så solklart på videon.

Eftersom det verkar vara lång svarstid på det här forumet så ville jag skriva så att du inte tror att din uppställning är ditt problem när du börjar pulla slagen. Flexibel stance är ju inget nytt. Googla ”Ben Hogan” så får du mer av den varan.

Mvh. (och det menar jag)
Egon
Youtube.a Eureka golf så får du svaret. Finns inte ett sätt att svinga på. Och nej, jag pullar inte mina slag längre. Dessutom så brukar jag ha en siktpinne till som pekar lika mycket åt höger som är club path. Kan ses här.


Likt många andra så är jag medveten om vad jag gör och går inte bara ner för en väg utan läser om andras olika tankar och idéer.
WITB

Järn: Titleist T150 (6-PW)
Wedgar: Tour Trusty 48/08, 52/08, 56/12
Putter: Ping Pal 4 BeCu

---
Hemmaklubb Wattholma GK.

Youtube | Twitter | Instagram | Hemsida
Egon
Inlägg: 873
Blev medlem: 19 mar 2018, 14:26

Ok, då får jag be om ursäkt…
Tyvärr hjälper inte din stance till en av key moments i Eureka swing. Det är inside Path och du har en tydlig out to in path.

Sorry, igen … men ser du verkligen inte din ott på videon?

Egon
Ekkster
Inlägg: 2
Blev medlem: 08 aug 2022, 14:37

Egon skrev: 19 jul 2021, 17:28 Ok, då får jag be om ursäkt…
Tyvärr hjälper inte din stance till en av key moments i Eureka swing. Det är inside Path och du har en tydlig out to in path.

Sorry, igen … men ser du verkligen inte din ott på videon?

Egon
Utmaningen här är inte hans nedsving utan det är baksvingen. Vad du tror att du ser utifrån videon är i själva verket en korrigering för att hamna precis på plan. Det som skapar den rörelsen är att starten av svingen är för mycket bakåt, dvs han sätter inte klubban på planet vid P2.
IMG_5761.JPG
Skriv svar