Video-lektioner med Max P

Här snackar vi träning och övningar...
Användarens profilbild
Burner
Inlägg: 85
Blev medlem: 09 sep 2014, 10:58

Hur ser det ut, nåt man behöver tänka på?
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
King Cobra Pro CB - Ping i-Series 1/2 Moon - Cobra AMP Driver Special Edition Orange
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Burner skrev:Hur ser det ut, nåt man behöver tänka på?
Ursäkta det sena svaret Burner, har helt missat detta vad det verkar.
Har du några problem du skapar med drivern? Pratar vi rent generellt kan jag inte peka ut något om bollflykten är som den ska.
L0fstr0M
Inlägg: 3
Blev medlem: 30 maj 2015, 10:55

Hej Max!

Ny på detta forum..
Har en otroligt flack sving som jag är väldigt obekväm med. Känslan är bedrövlig och den känns väldigt onaturlig i själva utförandet . I videon gör jag en halvdan övningssving som känns mycket skönare även om den är lite halvhjärtad.. Trycker ofta ut bollen höger och har väldigt ojämna och dåliga bollträffar.
Även om jag försöker slå med en mer brant sving så ser det ändå ut såhär. Har experimenterat allt för mycket nu, så lite tips vore uppskattat!

https://youtu.be/Bo7SduZC7l0
Mvh Erik
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

L0fstr0M skrev:Hej Max!

Ny på detta forum..
Har en otroligt flack sving som jag är väldigt obekväm med. Känslan är bedrövlig och den känns väldigt onaturlig i själva utförandet . I videon gör jag en halvdan övningssving som känns mycket skönare även om den är lite halvhjärtad.. Trycker ofta ut bollen höger och har väldigt ojämna och dåliga bollträffar.
Även om jag försöker slå med en mer brant sving så ser det ändå ut såhär. Har experimenterat allt för mycket nu, så lite tips vore uppskattat!

https://youtu.be/Bo7SduZC7l0
Mvh Erik
God morgon Erik,
Då videon är listad som privat kan jag inte se den.


Sent from my iPhone using Tapatalk
L0fstr0M
Inlägg: 3
Blev medlem: 30 maj 2015, 10:55

Hej! Nu är den öppen!

Mvh Erik
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

L0fstr0M skrev:Hej! Nu är den öppen!

Mvh Erik
Du kan välja "unlisted" så kan bara dom med länk se den, på så sätt slipper du visa den för alla om du inte vill det.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

L0fstr0M skrev:Hej! Nu är den öppen!

Mvh Erik
Tack, jag kikar på den under de närmsta dagarna och återkommer med liten analys.
Redan nu kan jag tipsa om att kika på Rickie Fowler och hans take-away-övning han gör före sina slag!
L0fstr0M
Inlägg: 3
Blev medlem: 30 maj 2015, 10:55

Tack! Det gör jag på momangen!

Mvh
Användarens profilbild
fredacler
Inlägg: 23
Blev medlem: 15 jun 2015, 08:58
Ort: Örebro

Här kommer en slo-mo video på min swing. Videon är inspelad i trädgården i sommarstugan. :)
Har alltid fått höra att jag använder väldigt mycket handleder och att jag skulle nog kunna svinga en wedge i en telefonkiosk haha

https://instagram.com/p/31vsvLjxWw/?taken-by=fredacler
Användarens profilbild
Burner
Inlägg: 85
Blev medlem: 09 sep 2014, 10:58

Jag skjuter vänster.. Mest hela tiden, nån gång slice, nån gång hook.. Annars vänster
// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
King Cobra Pro CB - Ping i-Series 1/2 Moon - Cobra AMP Driver Special Edition Orange
Skriv svar