Stockholm, maj +boende?

Recensera eller fråga om tips...
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Så sker det! Jag har blivit medbjuden av grabbarna jag coachat hela vintern på en resa söder ut i Kristihimmelsfärd, jag ska med andra ord närmare huvudstaden (kanske).

Vi håller just nu på att titta på alternativ och jag tänkte be er kunniga om hjälp. Bro Hof och Ullna förstår jag och hade jag fått besluta på egen hand hade varit där vi hamnar. Men vi söker ett lite mer ekonomiskt alternativ, helst av allt med möjlighet till boende på eller vid golfbanan då det praktiskt taget kommer bli 48 timmar golf.

Så om vi tar bort värstingarna, vart tycker du att vi ska sikta in oss?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Önskar att jag kunnat hjälpa till men som Stockholms-bo funderar man aldrig på om det finns boende på eller i närheten av banan :(
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

Är inte så många banor som jag vet har boende , finns på vidbynäs tror jag men de ligger inte riktigt i Stockholm . Fundera på vilken sida stan ni vill spela flest banor så kanske ni kan hitta något som är nära många banor


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag skulle tipsa om Försåker G&CC utanför Västerås och typ 45 minuter från Stockholm via E18. Där har ni en bana i riktigt superklass. Nästan Bro Hof/Ullna-klass på den. + deras fantastiska 9-håls Linksbana som ni kommer kunna lira. Det finns även bra boenden i anslutning till banan. Både enklare vandrarhem några hundra meter bort + deras egna små stugor...

Som bonus har du Matz Evensson och hans svingstudio där. Dessutom tränar ET-spelaren Magnus Carlsson där, +Björn Hellgren som är up and coming star + världens bästa handigolfare Joakim Björkman!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Jag skulle tipsa om Försåker G&CC utanför Västerås och typ 45 minuter från Stockholm via E18. Där har ni en bana i riktigt superklass. Nästan Bro Hof/Ullna-klass på den. + deras fantastiska 9-håls Linksbana som ni kommer kunna lira. Det finns även bra boenden i anslutning till banan. Både enklare vandrarhem några hundra meter bort + deras egna små stugor...

Som bonus har du Matz Evensson och hans svingstudio där. Dessutom tränar ET-spelaren Magnus Carlsson där, +Björn Hellgren som är up and coming star + världens bästa handigolfare Joakim Björkman!
Tack för tipset Johan! Det ska jag kika närmare på.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:
JohanAdministratör skrev:Jag skulle tipsa om Försåker G&CC utanför Västerås och typ 45 minuter från Stockholm via E18. Där har ni en bana i riktigt superklass. Nästan Bro Hof/Ullna-klass på den. + deras fantastiska 9-håls Linksbana som ni kommer kunna lira. Det finns även bra boenden i anslutning till banan. Både enklare vandrarhem några hundra meter bort + deras egna små stugor...

Som bonus har du Matz Evensson och hans svingstudio där. Dessutom tränar ET-spelaren Magnus Carlsson där, +Björn Hellgren som är up and coming star + världens bästa handigolfare Joakim Björkman!
Tack för tipset Johan! Det ska jag kika närmare på.
Just det, Rikard Lindberg landslagscoach bor vid banan tror jag.
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Att spela Bro Hof, Ullna och Frösåker är något varje golfare borde göra i livet. Svartinge är ju också med på den listan men svårare att komma ut på.
Lika med Kungliga Drottningholm, riktigt fin bana men den är bara öppen för greenfee under v28-32.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Tack för tipset om Frösåker :)
Användarens profilbild
johanskold
Inlägg: 173
Blev medlem: 08 feb 2016, 18:05

Frösåker är så jävla bra!

Nu till tipsandet, Max:
Arninge Golfklubb har boende PÅ golfbanan. Arvinge Golfhotell ser VERKLIGEN inte så mycket ut från driving Rangen där jag sett byggnaden. Men om funktionen är att sova så....
Arninge som bana är okej. Fördelen är att det finns drivbara par-4:or, nåbara par-5:or: alltså gott om aggressiva linjer som lämpar sig för betting med polarna.

Den stora fördelen är att banan ligger på andra sidan Ullnasjön. Alltså nästan granne med Ullna. Så enkelt att spela 36 hål i den kombon.

Vet inte om det är ett supertips, men jag bara kom på det...
Hemmaklubb: Täby GK
Twitter: http://www.twitter.com/johanskold

Kolla på veckoaktuella golftalkshowen Tee Party som jag leder http://teeparty.se!
Och följ Tee Party på Instagram:http://www.instagram.com/teeparty.se
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Lannalodge, jag har inte spelat där men hört bra och den verkar riktigt fin.
Boende på banan till inte allt för dåligt pris.

Dock utanför Örebro
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Skriv svar