Hur många banor har du spelat i år?

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Dags att uppdatera lite för 2017!

*****5 stjärnor
London Golf Club - Heritage (UK), den privata av de två banorna som var värd för ET 2008 & 2009
Real Club Sevilla Golf (ESP), med i Golfhäftet (riktigt bra med 50% rabatt) och senast värd för ET 2012 och World Cup 2004
Bro Hof Stadium, riktigt bra direkt från öppning! Oerhört imponerad av skicket och det jobb som läggs ned på banan.



****4 stjärnor
Club Zaudin Golf (ESP), också med i Golfhäftet. Designad av Gary Player och ligger högt upp med bra utsikt över Sevilla
Heron Banks (ZA)
Bro Hof Castle, har bara hunnit spela i storm med hålpipade och dressade greener.
Kungsängen Kings, alltid en trevlig bana att spela!


***3 stjärnor
Mälarö 19-27, förvånansvärt bra för att hålla öppet hela året! (4 stjärnor på ambitionen)
De Peelse Golf (NLD), blandar och ger. Ett par tveksamma hål mixat med ett par riktigt bra hål. Som alltid i Holland mycket vind.

**2 stjärnor

*1 stjärna
Alhaurin Golf Resort, trots att den är med i Golfhäftet är den inte värd att lira! Riktig Kalle Anka bana med blinda utslag till extremt smala och sluttande fairways! Förmodligen en av anledningarna till att gul tee i princip alltid var framflyttad till blå/röd. Från vit var det bara att blunda och hoppas på det bästa :mrgreen: Jag klarade mig precis med de bollarna jag hade i bagen! :o Behållningen är utsikten och att det är kul att köra golfbil när det är backigt
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Klickat igenom GameBook för att se vad jag lirat.

5 Stjärnor

Bro Hof Slott Stadium. No comments needed.
Bro Hof Slott Castle. Så kul med 6 hål av varje.

4 Stjärnor

Elisefarm GC. Superfint skick men inte särskilt imponerande bana eller anläggning.
Ekerum Långe Jan. Layouten är grym, och unik i sitt slag. Däremot hade den inte riktigt kommit igång skickmässigt. Tyvärr.
Kungsängen Kings. Bra för årstiden som vanligt, utmanande layout och jag blir aldrig riktigt klok på den.
Waxholms GK. Överträffade mina förväntningar något enormt. Så bra skick tidigt på säsongen och kan bli en rejäl utmaning.

3 Stjärnor

Ekerum Långe Erik. Fint skick men inte särskilt imponerade layout.
Gripsholm GK. Fint skick för att vara så tidigt på säsongen. Ganska standard layout.

2 Stjärnor

Brollsta Golf. ;åste komma igång efter vintern.
Kungsängen Queen. Samma där. Spelade den i mars och det var ju väldigt tidigt. A for effort.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Vill bara skjuta in att jag spelade Kungsängen Kings i helgen och blev rejält besviken.
3 bunkerslag (2 för mig och 1 för polaren) skickade i väg bollen 20-30 meter över green.
Kan max ha varit 2 cm sand i dessa bunkers och det var som hård lera under ytskiktet.
Krattan bara studsade när man slog på sanden :cry:

Så ska det inte vara på en bana som tar ca 700:- i greenfee.
Sa till i receptionen efter 9 hål så jag hoppas de fixat detta till kommande helg.

Spelade Bro Hof Castle Course också och det var som vanligt en fröjd. Hålpipade och dressade greener så lite ojämn fart men fortfarande betydligt bättre än de flesta svenska banor.
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Inte blivit så mycket golf hittills, men ungefär såhär fördelar banorna sig för mig.

***** 5 stjärnor


**** 4 stjärnor
Vallda G&CC - behöver spela fler rundor här för att kunna överväga en femma, men riktigt bra!
Forsgårdens GK - några trötta blöta vårrundor senare är banan nu riktigt fin igen, en hemmabana jag trivs med

*** 3 stjärnor
Font del Llop (ESP) - Rolig layout och vackra vyer. Lite gulnad och torr som de flesta spanska banor. Värd sin greenfee!

** 2 stjärnor
Golf las Americas (ESP) - Helt okej layout och skapligt skick. Vissa bra hål och vissa tristare.

* 1 stjärna
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

Endast blivit en i år, men det ska ta sig.

***** 5 stjärnor


**** 4 stjärnor
Kyssinge GK, Bra bana, Bra range(gräs), Bra skick, Jämna greener.

*** 3 stjärnor


** 2 stjärnor
Hagge GK, fortfarande lite jobb att göra med greener och vissa fairways men klart godkänd.

* 1 stjärna
Senast redigerad av StefanL den 22 maj 2017, 07:18, redigerad totalt 1 gånger.
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

***** 5 stjärnor


**** 4 stjärnor
Strands GK - en av favoritbanorna. Ny ägaren som satsar lite pengar. Kommer bli svinbra när ombyggnaden är klar.

*** 3 stjärnor
Eskilstuna GK - hemmabanan. Varken mer eller mindre
Ängsö GK - bara spelat gul i mars
Viksberg GK riktigt rolig layout. Lite dött på fairways och ruff
Stallarholmen GK rolig skogsbana

** 2 stjärnor
Sundbyviks GK, rätt tråkig layout 9 hål med 2 flaggor

* 1 stjärna
Fogdö GK, vad man betalar för och mindre
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

***** 5 stjärnor
Gullane GC No.1 (Sco) - Värd för ET 2015, spelades i riktigt bra skick, stenhård och snabba greener. Extremt utmanande greenområden med tuffa pottbunkrar och avrinningsområden.
Gullane GC No.2 (Sco) - Om det inte vore för storebror ovan hade denna bana varit lika känd. Inte lika utmanande greenområden men samma fantastiska skick

**** 4 stjärnor
The Glen GC (Sco) - Linksbana som spelas på klippavsatser mot havet. Riktigt trevlig upplevelse som spelades i 4-5 klubbor vind.

*** 3 stjärnor
Longniddry GC (Sco) - Fantastiska första 9 hål som nästan är värda 5 stjärnor. Linkskaraktär i tallskog. Sista 9 mer öppen linksbana med standardlayout.
Hofors GK - Spelades tidigt på säsongen, inget vidare skick men layoutmässigt är det en trevlig och utmanande bana.
Falun-Borlänge GK - Hemmabana, fortfarande risigt skick men får hamna i mitten, är trots allt hemma.

** 2 stjärnor
Kings Acre GC (Sco) - Kuperad parkbana med en del galna hål. Bland annat en Par 3:a med green ca 20 meter högre än tee. I övrigt en standard parkbana med lite halvdåliga greener då vi var på besök.
Dalsjö GK - Riktigt fina greener tidigt på säsongen men layoutmässigt avskyr jag nästan banan då det finns många tveksamma hål.

* 1 stjärna
-
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Insåg precis att jag faktiskt hunnit spela fler än en runda!

***** 5 stjärnor


**** 4 stjärnor
Kungsängen Kings - För att vara början av april blev jag helt slagen av farten på greenerna och det generella skicket. Dessutom en väldigt bra design och en bana jag gärna återvänder till.

*** 3 stjärnor
Skinnarebo G&CC - Gamla hemmabanan som man kan som handen i handsken. Skicket var mycket positivt för årstiden och jag tror att banan kommer kunna vara riktigt fin när säsongen är på gång på riktigt.
La Finca Golf (3,5 stjärnor) - Under resan vi var iväg på fick jag spela fem rundor på La Finca och jag var väldigt nöjd med allt, förutom greenerna första nio. En klockren fyra om det inte varit för att 8 av 9 greener var i riktigt dåligt skick. Banan är kul och en skön blandning på utmanande och samtidigt egentligen ganska enkel.


** 2 stjärnor


* 1 stjärna
Användarens profilbild
StefanL
Inlägg: 755
Blev medlem: 17 feb 2016, 20:26
Ort: Ludvika
Kontakt:

***** 5 stjärnor


**** 4 stjärnor
Kyssinge GK, Bra bana, Bra range(gräs), Bra skick, Jämna greener.

*** 3 stjärnor


** 2 stjärnor
Hagge GK, fortfarande lite jobb att göra med greener och vissa fairways men klart godkänd.

* 1 stjärna
Vänsterspelare
Hemmabana: Hagge GK
BanHcp: 12,6
RangeHcp: 2
SvingHcp: +1(enligt Stevvee)
Gamebook: Stefan Lundgren
Instagram: StefanLundgren
Instagram: StefanzGolf Tillsammas med Stevvee
https://www.youtube.com/c/StefanLundgren
Det är kul, men framförallt roligt!
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Vår-rapport.

5 *****

4 ****
Bro Hof Castle Course En av landets roligaste banor som trots våren är i kanonskick.

3 ***
Kungsängen Kings Svår men med fina greener. (Usla bunkrar drar ned betyget).
Kungsängen Queens Smal men kul. Lite skadade fairways på sina ställen.
Waxholm Varierad banan som är helt okej.

2 **
Kyssinge Konstiga pinnplaceringar och trasiga hålkoppar i kombination med ett par Kalle Anka-hål ger inget högt betyg.

1 *
Skriv svar