Hofors GK

Recensera eller fråga om tips...
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Ska tävla på hofors GK i helgen. Är det någon som sitter inne på värdefull information om den banan?
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Mikael316 skrev:Ska tävla på hofors GK i helgen. Är det någon som sitter inne på värdefull information om den banan?
Fin och rolig bana är det, är väl inte jättesmal eller jättebred, men eftersom den ligger vid Dalälven så är det ofta rätt blåsigt där.
Har dålig koll på greenhastighet då jag bara spelat den tidigt på säsong senaste åren.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
donballe
Inlägg: 240
Blev medlem: 26 mar 2015, 08:32

Ska du spela Hofors Open? Jag spelade den för kanske två veckor sedan. Då var det något långhårigt men till Open brukar dom klippa ner och snabba upp.

Rent spontant det man inte kan utläsa ur banguiden är väl att om du inte ska gå upp på 2 slag på 14 gör du rätt i att slå ditt utslag ut till vänster så du får stå plant inför ditt andra slag och ska du gena på 16 så siktar du rakt över den vita ekan som ligger uppsläpad på stranden. Och sedan kan det vara bra att ha i åtanke på att ska du missa på hål 3 så ska du missa överallt förutom lång om green. Rolig tävling, brukar sitta bra med publik ovanför 14e greenen.
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

donballe skrev:Ska du spela Hofors Open? Jag spelade den för kanske två veckor sedan. Då var det något långhårigt men till Open brukar dom klippa ner och snabba upp.

Rent spontant det man inte kan utläsa ur banguiden är väl att om du inte ska gå upp på 2 slag på 14 gör du rätt i att slå ditt utslag ut till vänster så du får stå plant inför ditt andra slag och ska du gena på 16 så siktar du rakt över den vita ekan som ligger uppsläpad på stranden. Och sedan kan det vara bra att ha i åtanke på att ska du missa på hål 3 så ska du missa överallt förutom lång om green. Rolig tävling, brukar sitta bra med publik ovanför 14e greenen.
Tack för tipsen. Den lilla plan jag har gjort upp nu utan att se banan är att spela banan konservativt för det finns ändå chanser utan att dätta skiten i spel från tee.

Hade tänkt spela par femmorna som just det och sikta på 60-80 meter på inspelen.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar