Bana som Botkyka GK norr om Stockholm?

Recensera eller fråga om tips...
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Hej,

ny på forumet och tillbaka till golfen efter ett fem år långt uppehåll (studier). Jag letar efter en ny hemmabana och är helt ointresserad av min gamla (jobbiga mattor vid tee, endast nio hål, inga par 5).

En bana jag gillar är Botkyrka, trevlig bana och den har ett riktigt bra övningsområde för inspel mellan 40-60 meter. Såg nu dessutom att medlemskap för oss under 30 år var 3000 kronor. Dessutom en niohåls-pay&play om man vill ta med sig någon utan grönt kort. Jag hade blivit medlem där utan att tveka om det inte vore så att det tar 45 minuter att köra dit och jag måste åka längs med Essingeleden, vilket gör att det inte går att åka dit alls på vardagar.

Finns det något liknande norr om Stockholm (<30 minuter från Kista)? Viktigt är bra skick på banan, rimligt pris på medlemskap och vettigt uppvärmningsområde.

Det bästa jag har hittat är Kungsängens Top Tee medlemskap, tre golfbanor i Stockholm med enda begränsningen att man ej får spela Kings course innan 14:00 helgdagar. Några fler tips som jag borde kolla upp och kanske provspela innan den här säsongen är slut?

Arlandastad skulle kunna vara intressant, men inte spelat där.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hur gammal är du?
Finns ett medlemskap som heter Golfstar play all, för 5000 om du är under 28, eller 10.000 om du är över.

Spela så mycket du vill och orkar.Fritt spel på alla banor, alla dagar, alla tider. Kampanj just nu, teckna nu så får du i år + nästa år.
http://www.golfstar.se/bli-medlem/#club

Lindö har ju grymma träningsmöjligheter och de tre banorna ingår i ovan. Norr om stan har du annars Sollentuna, Täby, Wäsby. Jag har bara varit på Täby och den hade en bra anläggning.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Om du är 89 får du teckna det över två år men antar att du är 88?
Hcp: ~12
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Niklas skrev:Om du är 89 får du teckna det över två år men antar att du är 88?
Intressant bugg här. Jag skrev något helt annat än detta som försvunnit och mitt nick står på detta inlägg som jag inte skrivit.

Född -88. Men hittade Unipeg Play All för 6000. Då kanske man inte får de finaste banorna som Golfstar Play All, men får 4000 kronor över att lägga på andra banor. Fördelen är då att jag kan träna närspel på Brommas Pay&Play som jag har tio minuter till.

För Huvudstaden GK är samma sak som Lindö? Så jag inte fått det om bakfoten?
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Niklas skrev:
Niklas skrev:Om du är 89 får du teckna det över två år men antar att du är 88?
Intressant bugg här. Jag skrev något helt annat än detta som försvunnit och mitt nick står på detta inlägg som jag inte skrivit.

Född -88. Men hittade Unipeg Play All för 6000. Då kanske man inte får de finaste banorna som Golfstar Play All, men får 4000 kronor över att lägga på andra banor. Fördelen är då att jag kan träna närspel på Brommas Pay&Play som jag har tio minuter till.

För Huvudstaden GK är samma sak som Lindö? Så jag inte fått det om bakfoten?
Det är nog mina Admin-rättigheter som spökat..

Unipeg Play all borde passa bra, nu får du ju dessutom 1,5 års medlemskap till priset av 1
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Vill bara inflika att du har ju play all ungdom också för 2990 du borde kunna spela det iår och nästa om jag inte minns fel, gränsen är väll 28 ? Samma år eller ålder minns ej.
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar