Kungl. Drottningholms GK

Recensera eller fråga om tips...
kimlidberg
Inlägg: 112
Blev medlem: 25 maj 2014, 10:36
Ort: Gävle

I måndags spelade jag Kungliga. Drottningsholms GK i samband med Humorgolfen 2014.

Jag blev ruskigt imponerad. Banan var i kanonskick överallt och greenerna var riktigt snabba men rättvisa över hela banan. För att ha en riktigt bra score här gäller det att kunna hantera alla sina slag. Lägger man i roughen så måste du kunna rädda hålet med bra inspel och stabila puttar.

På 2 av Par 5orna så kan man göra eagle om man lägger sig rätt och har en bra drive, men då gäller det att få stopp på inspelet!

En riktigt trevlig bana som jag garanterat kommer spela flera gånger.
Driver: Nike Vapor Pro 9.5°
FW: Nike Vapor Flex 15°
Järn: Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper X Stiff
Wedgar: Nike VR Forged 52° / 56°
Putter: Nike Method Mod-30 SuperStroke Slim 3.0

#teamnike #motscratch
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Jag tar och provar denna bana på lördag tänkte jag. Verkade vara rätt roliga hål när man tittade på banguiden, dom har mixat upp det med många par 5or och 3or.

Hur var greenerna? Ondulerade eller rätt platta?
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Erikxson skrev:Jag tar och provar denna bana på lördag tänkte jag. Verkade vara rätt roliga hål när man tittade på banguiden, dom har mixat upp det med många par 5or och 3or.

Hur var greenerna? Ondulerade eller rätt platta?
Riktigt rolig bana, tee och fairways var riktigt fina och kortklippta. Dom hade grusat i uppslagna torvor på fairway.
Greenområdena var utmanande och la man bollen på fel ställe på green kunde man rulla av 10m utanför green i avrinningsytorna.

Bansträckningen var också rolig, ganska långa hål, dock med en del tveksamheter. Vissa hål hade dom pepprat ut bunkrar efter hela sidan efter fairway, och på nått hål var det ett stort träd efter 70m som gjorde att man bara hade en smal glugg att slå igenom.
Jag kommer definitivt spela en runda där under nästa säsong, det är en sak som är säkert.
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
kimf
Inlägg: 271
Blev medlem: 04 jun 2014, 10:31
Ort: Farsta, Stockholm, Sweden
Kontakt:

Åkte förbi där igår då jag skulle på ett dop i kyrkan som ligger precis intill, jävlar vad fin den såg ut.
Redan tillagd till listan "Banor som måste spelas 2015"
Skriv svar