San Francisco

Recensera eller fråga om tips...
Krullet
Inlägg: 32
Blev medlem: 25 jun 2016, 00:41

Sticker till USA i början av juni och vill passa på att ta en runda när jag ändå är där. Vi tycker det är värt att betala för en bana som är något utöver det vanliga, utan att lägga en förmögenhet på rundan. Några rekommendationer? Gärna en kustbana när man ändå är i San Francisco.
Hemmaklubb: Vallentuna GK
HCP: 5,8
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Krullet skrev:Sticker till USA i början av juni och vill passa på att ta en runda när jag ändå är där. Vi tycker det är värt att betala för en bana som är något utöver det vanliga, utan att lägga en förmögenhet på rundan. Några rekommendationer? Gärna en kustbana när man ändå är i San Francisco.
Runda utöver det vanliga, Pebble Beach! Det är inte en förmögenhet om du tänker på vad du får Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Krullet
Inlägg: 32
Blev medlem: 25 jun 2016, 00:41

MaxP skrev:
Krullet skrev:Sticker till USA i början av juni och vill passa på att ta en runda när jag ändå är där. Vi tycker det är värt att betala för en bana som är något utöver det vanliga, utan att lägga en förmögenhet på rundan. Några rekommendationer? Gärna en kustbana när man ändå är i San Francisco.
Runda utöver det vanliga, Pebble Beach! Det är inte en förmögenhet om du tänker på vad du får Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Haha tanken har definitivt dykt upp men det är tyvärr en förmögenhet för en student!
Hemmaklubb: Vallentuna GK
HCP: 5,8
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Jag skulle ta den första twilight-tiden på TPC Harding Park! Kostade ca USD 100 och hann precis runt innan det blev mörkt. Fantastiskt kul bana som haft flera stora tävlingar.

Det är inte ett fynd men ändå ett OK pris med tanke på hur bra banan är. Passa på att slå ut från back tee på sista och se om du kan bita av lika mycket som Tiger gjorde mot John Daly :mrgreen:
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Krullet skrev:
MaxP skrev:
Krullet skrev:Sticker till USA i början av juni och vill passa på att ta en runda när jag ändå är där. Vi tycker det är värt att betala för en bana som är något utöver det vanliga, utan att lägga en förmögenhet på rundan. Några rekommendationer? Gärna en kustbana när man ändå är i San Francisco.
Runda utöver det vanliga, Pebble Beach! Det är inte en förmögenhet om du tänker på vad du får Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Haha tanken har definitivt dykt upp men det är tyvärr en förmögenhet för en student!
Förståeligt, då har du Spyglass Hill på samma anläggning, den lär också vara väldigt spelvärd ;)
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

https://www.youtube.com/watch?v=qf_Ja1MdJf0

Länk för lite inspiration.

Kom på att det finns en bana som håller på att försvinna ner i havet också lite längre ner längs kusten. Half Moon Bay Links. Har inte spelat den, men den ser bra ut och har för mig att det är Arnold Palmer som designat.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Krullet
Inlägg: 32
Blev medlem: 25 jun 2016, 00:41

Tack för flera bra tips här i tråden. Det är inte spikat vart det ska spelas ännu, men jag återkommer med en rapport efter resan :)
Hemmaklubb: Vallentuna GK
HCP: 5,8
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

MaxP skrev:
Krullet skrev:
MaxP skrev:[="Krullet"]rSticker till USA i början av juni och vill passa på att ta en runda när jag ändå är där. Vi tycker det är värt att betala för en bana som är något utöver det vanliga, utan att lägga en förmögenhet på rundan. Några rekommendationer? Gärna en kustbana när man ändå är i San Francisco.
Runda utöver det vanliga, Pebble Beach! Det är inte en förmögenhet om du tänker på vad du får Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Haha tanken har definitivt dykt upp men det är tyvärr en förmögenhet för en student!
Förståeligt, då har du Spyglass Hill på samma anläggning, den lär också vara väldigt spelvärd ;)[/quote]

Jag har nog gillat spyglass hill. Den ska ju dessutom vara byggd med inspirationnav en av min afavoritböcker, treasure island. Verkar vara en riktigt kul bana med säregna hål.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Skriv svar