Fina banor nära Falkenberg

Recensera eller fråga om tips...
Carell
Inlägg: 24
Blev medlem: 16 apr 2017, 18:39
Ort: Strängnäs

Ska befinna mig i Falkenberg några dagar framåt slutet av augusti månad. Vilka banor i närheten (högst 1h bilresa från Falkenberg) är värda att kika lite närmare på? Vi är ett blandat sällskap med allt från singel-hcp till nybörjare. Riktigt bra greener står högst på önskelistan.
Driver: Titleist TS2
Fw: Titleist 915F
Ut: Titleist T-MB - 3-4
Järn: Mizuno MP64 - 5-9
Wedgar: Titleist SM6/SM7 46, 52, 56, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Pro V1
Handske: Footjoy WeatherSof
Sko: Footjoy D.N.A 2.0
HCP: 5,6
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Getinthehole skrev:Björnhult - Sköts bra och utvecklas hela tiden
Ny head greenkeeper för i år va? Min polare sa att det hade blivit en enorm kvalitetsförbättring nu jämfört med april-maj tidigare år
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Carell
Inlägg: 24
Blev medlem: 16 apr 2017, 18:39
Ort: Strängnäs

Getinthehole skrev:Falkenbergs GK - Ganska överskattad enligt mig. Fairways är ganska tråkiga, speciellt om det regnat. Många hål känns inte genomtänkta och är ganska tråkiga. Har sina fina hål också men överlag inte värd sin greenfee.

Björnhults GK - Ganska lätt om det inte blåser. Betydligt svårare om det blåser. Har på senare år växt fram till i mina ögon den bästa banan i kommunen. Sköts bra och utvecklas hela tiden. Många intressanta hål hål och känns genomtänkt. Plus för bra mat i restaurangen.

Vinbergs GK - Kalle anka bana. Nu var det några år sedan jag spelade den men nä. Ingen höjdare.

Varberg Västra - Väl värd ett besök.
Tack för tips. Varberg Västra har jag hört mycket gott om.

Några erfarenheter fån Halmstad GK?
Driver: Titleist TS2
Fw: Titleist 915F
Ut: Titleist T-MB - 3-4
Järn: Mizuno MP64 - 5-9
Wedgar: Titleist SM6/SM7 46, 52, 56, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Pro V1
Handske: Footjoy WeatherSof
Sko: Footjoy D.N.A 2.0
HCP: 5,6
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

Carell skrev:
Getinthehole skrev:Falkenbergs GK - Ganska överskattad enligt mig. Fairways är ganska tråkiga, speciellt om det regnat. Många hål känns inte genomtänkta och är ganska tråkiga. Har sina fina hål också men överlag inte värd sin greenfee.

Björnhults GK - Ganska lätt om det inte blåser. Betydligt svårare om det blåser. Har på senare år växt fram till i mina ögon den bästa banan i kommunen. Sköts bra och utvecklas hela tiden. Många intressanta hål hål och känns genomtänkt. Plus för bra mat i restaurangen.

Vinbergs GK - Kalle anka bana. Nu var det några år sedan jag spelade den men nä. Ingen höjdare.

Varberg Västra - Väl värd ett besök.
Tack för tips. Varberg Västra har jag hört mycket gott om.

Några erfarenheter fån Halmstad GK?
Jag spelade Halmstad GK Norra för 2 år sen och ska ner i helgen och bland annat spela den igen. Fantastisk bana som sist jag spelade var sommar fin redan 1 maj. Roliga och utmanande hål i tallskog där man kan få en hel del intressanta lägen med tanke på mängden träd som ramar in hålen. Har något dåligt hål på slutet men överlag en riktigt bra golfbana så åk dit om du har chansen.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
K0kk0
Inlägg: 13
Blev medlem: 21 jul 2014, 12:12
Ort: Göteborg (Vallda)

Haverdal Gk!!!
Driver PING G, Spoon PING G30, 3-PW PING i25, Wedgar 50* 54* 60* Ping Glide och Titleist Vokey, Boll ProV1x
GolfarnDan
Inlägg: 11
Blev medlem: 21 jan 2017, 16:05
Ort: Varberg

Får väl ta och göra ett instick med reklam för min egen hemmabana och tipsa om Hofgårds Gk :D
WITB
Driver: Cobra F7+ 8˚
Spoon: Cobra F7 14,5˚
Järn: Wilson FG Tour V6 J3-5, Wilson FG Tour 100 J6-PW
Wedgar: Titleist SM7 52˚, 56˚ och 60˚
Putter: Odyssey Stroke Lab Double Wide
Boll: Titleist Pro V1
Hcp: +0,8

Bästa Rundan: 61(-9) 2017/04/02
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Jag blev besviken på Varberg Västras skick när jag spelade den i maj :(
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Skriv svar