Stockholm - snickrar ihop lagresa....hjälp!

Recensera eller fråga om tips...
Svante_Nilsson
Inlägg: 14
Blev medlem: 25 nov 2016, 12:40

Hej,

Jag ar en utlandssvensk (Nederlanderna) som spelar sa ofta jag kan och foljer det mesta nar det galler golf. Varje ar gor jag och mina golfpolare (lag) ett par resor. Frankrike, Spanien, Belgien och Skottland har bockats av. Och nu har det kommit till min tur att organisera en langhelg till Stockholm. Vi siktar pa 4-5 dagar med mycket golf. Vi kommer att bo i Nacka. Bil hyr vi - narhet till bana ar val ett plus men inte det viktigaste. Vi blir runt 6 stycken och vi har mellan 4-8 hcp.

Nu till min fraga, hur skulle ni lagga upp ett sadant arrangemang. Var spelar vi? Jag tanker mig lite olika typer av banor, fin natur, trevlig klubbkansla. Jag har sjalv bara spelat HaningeStrand och Nacka sa alla tips ar valkomna! Vilka parlor far vi inte missa? Bankvalititet ar viktigt, greenfee runt 500-600 SEK ar val vad vi brukar betala i snitt tror jag. Kan mer, garna mindre.

Alla tips och ideer mottages med tacksamhet. Tidpunkt ar inte bestamt annu, men kan bli till hosten eller till nasta var.

Sammarbetar golfklubbar i Stockholm i nagon form, var kan man hitta info pa det? Vi tycker aven att det skulle vara kul att kontakta nagon klubb, kanske kan de fa ihop nagot lag som vi kan spela match mot?


mvh, Svante
Driver: Ping G 10.5 S
Hybrid Mizuno CLK 16+19
Järn Mizuno Mp-hifli 4+5, MP-18 SC 6-pw
Wedgar Callaway Mac Daddy Forged 50-54-58
Putter Scotty Cameron Newport 2
Boll Chrome Soft
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Köp lite credits på Smartgolfa så kommer ni undan med riktigt bra GF på bra banor (Kungsängen, Kyssinge osv).
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
MortyM
Inlägg: 28
Blev medlem: 23 jan 2017, 12:01
Ort: Stockholm

Saltsjöbadens GK, rolig och utmanande bana. Har inte spelat där i år, men den var väldigt fin förra säsongen. Botkyrka GK lite längre till den från Nacka men det kan det vara värt det. Fin bana som följer naturen, stora höjdskillnader på hålen.

Skickat från min E6553 via Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Svante_Nilsson skrev:Hej,

Jag ar en utlandssvensk (Nederlanderna) som spelar sa ofta jag kan och foljer det mesta nar det galler golf. Varje ar gor jag och mina golfpolare (lag) ett par resor. Frankrike, Spanien, Belgien och Skottland har bockats av. Och nu har det kommit till min tur att organisera en langhelg till Stockholm. Vi siktar pa 4-5 dagar med mycket golf. Vi kommer att bo i Nacka. Bil hyr vi - narhet till bana ar val ett plus men inte det viktigaste. Vi blir runt 6 stycken och vi har mellan 4-8 hcp.

Nu till min fraga, hur skulle ni lagga upp ett sadant arrangemang. Var spelar vi? Jag tanker mig lite olika typer av banor, fin natur, trevlig klubbkansla. Jag har sjalv bara spelat HaningeStrand och Nacka sa alla tips ar valkomna! Vilka parlor far vi inte missa? Bankvalititet ar viktigt, greenfee runt 500-600 SEK ar val vad vi brukar betala i snitt tror jag. Kan mer, garna mindre.

Alla tips och ideer mottages med tacksamhet. Tidpunkt ar inte bestamt annu, men kan bli till hosten eller till nasta var.

Sammarbetar golfklubbar i Stockholm i nagon form, var kan man hitta info pa det? Vi tycker aven att det skulle vara kul att kontakta nagon klubb, kanske kan de fa ihop nagot lag som vi kan spela match mot?


mvh, Svante
Tjenare Svante,

kika på på golfstar.se det är där jag arbetar. Vi kanske kan hjälpa till att sy ihop ett bra paket till er på våra banor.
Svante_Nilsson
Inlägg: 14
Blev medlem: 25 nov 2016, 12:40

Tack for svar, kollar upp Saltsjobaden GK. @Johan, kontaktar golfstar framover ang. paket.
Driver: Ping G 10.5 S
Hybrid Mizuno CLK 16+19
Järn Mizuno Mp-hifli 4+5, MP-18 SC 6-pw
Wedgar Callaway Mac Daddy Forged 50-54-58
Putter Scotty Cameron Newport 2
Boll Chrome Soft
Skriv svar