Skottland

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Hej!

Jag och en vän planerar att åka till Skottland i slutet av maj (tisdag-söndag) och söker lite tips och inputs.

Är maj en okay månad vädermässigt? Är det enklast och bäst att flyga till Edinburgh? Flygpriserna mellan Stockholm-Edinburgh var tilltalande.. Men det kanske finns någonting ännu bättre? Tips på banor och boende?



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
joakim.pekkari
Inlägg: 789
Blev medlem: 07 jun 2017, 19:48
Ort: Lund
Kontakt:

Det brittisk vädret är ju notoriskt ostadigt men temperaturen bör vara behaglig i maj iallafall. Ta med vindtröja!

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
WITB 2021
TaylorMade SIM 9°
Titleist 917F3 13,5°
TaylorMade P790 UDI J2
Srixon Z 585 J3-J4, Z 785 J5, Z Forged J6-PW
Cleveland RTX 4 Raw 50, 54, 58
Scotty Cameron Studio Style Newport 2 / TM Spider X
Hcp: Scratch
Klubb: PGA Sweden National
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Sullanos skrev:Hej!

Jag och en vän planerar att åka till Skottland i slutet av maj (tisdag-söndag) och söker lite tips och inputs.

Är maj en okay månad vädermässigt? Är det enklast och bäst att flyga till Edinburgh? Flygpriserna mellan Stockholm-Edinburgh var tilltalande.. Men det kanske finns någonting ännu bättre? Tips på banor och boende?



Skickat från min iPhone med Tapatalk
2013 var jag i Skottland i maj. Underställ, regnställ, mössa och vantar var standard alla dagar förutom en. Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Tack Joakim och Max, då har jag koll på väderbiten!

Klimatpåverkan kan väl inte ha förändrat majvädret nämnvärt sedan 2013 :) Men med fantastiska vyer så kan jag göra en kompromiss och lämna shortsen hemma.
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

Ett antal år sedan nu, men senaste golf resan till Skottland bodde vi på Fairmont St Andrews precis utanför byn och spelade deras Torrance bana (kval-bana till The Open). Fantastisk bana, men helvetisk i vinden. 360m drive i medvind, nästa hål i motvind; drive, perfekt trä 3a och fortfarande 200 yds kvar till green... :roll:

De har också Kittock banan men den höll på att renoveras då. Vi spelade även Jubilee Course i byn men bara en i gruppen kände sig manad efter svensexan att ställa sig i kö för Old Course 5.45 på morgonen....
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

korben skrev:Ett antal år sedan nu, men senaste golf resan till Skottland bodde vi på Fairmont St Andrews precis utanför byn och spelade deras Torrance bana (kval-bana till The Open). Fantastisk bana, men helvetisk i vinden. 360m drive i medvind, nästa hål i motvind; drive, perfekt trä 3a och fortfarande 200 yds kvar till green... :roll:

De har också Kittock banan men den höll på att renoveras då. Vi spelade även Jubilee Course i byn men bara en i gruppen kände sig manad efter svensexan att ställa sig i kö för Old Course 5.45 på morgonen....
Grymt!! Tack för dina input, det tar vi med i beräkningarna BildBild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Skriv svar