Moortown Gc Brittish open qualify

Recensera eller fråga om tips...
Xjoockex
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 jun 2014, 12:20

Halloj!

Fick förfrågan om att skriva här, så självklart kan jag göra det!

Den 23 juni var jag över i England, Leeds för att kvala till Brittish open.
Kvalet var på moortown golfclub, med mig hade jag min flickvän som caddie!
Innan vi åkte så sas det att det fanns en "laidies" ingång på baksidan vilket vi inte trodde levde kvar men det gjorde det iallafall på inspelsdagen då man kom dit och dem visste ingenting om mig, ifall jag kunde slå en golfboll eller inte!
Så vid registrering i shoppen som var en byggnad utanför klubb husen, klampade lilla jag in med oknutna Footjoy icons, halva tröjan ned stoppad innanför skärpet och precis tagit av mig kepsen så var förmodligen ruffsig i håret.
Då säger killen i bakom disken, inte hej utan: stoppa in tröjan och knyt skorna, vi har en dresscode här!!
Och jag.......okey sir!
Efter det så var jag ännu lägre i rank hos dem så när jag skulle ut och träna lite puttning så vågade jag knappt gå på puttinggreenen.
Men men jag spelade in banan och tyckte den passade mig väldigt bra, lång, smal och knixiga lut på greenerna.
Väl på tävlingsdagen så var jag inte allt för nervös men när jag stod på första tee, publik gör mig inte så mycket men den gamle engelska starten som har det där perfekta uttalanden av namn gör det, ON TEE, FROM SWEDEN JOAKIM JOHANSSON!
Då började hjärtat klappa och jag tänkte, detta är rätt stort ändå!
Skickar ut min spoon lite högerkanten i semiruffen och gör ett stabilt par på första hålet.
Efter 9 hål var jag -1 och då säger killen som har hand om scoren att jag ligger 2:a och att det är tufft där ute på banan. Sätter uppe den 2m ifrån på deras signatur hål, hål 10 167m par3, kan vara det finaste hålet jag har spelat!
Bränner den putten kort i linjen, gör bogey 11:an och sedan bogey 15-16, då sa jag o tjejen att birdie birdie avslutning är vad som gäller då jag är +2, bränner birdien precis precis utanför på hål 17 och sen gav jag mig ett riktigt bra läge på 18, 129m kvar mitt i fw, då säger tjejen, vi avslutar detta snyggt nu!
Publiken är förmodligen medlemmar på klubben och familj och vänner till andra spelare,
Slår min PW rakt på pinnen, landar 3dm innan hål studsar förbi hål och spinner tillbaka till 2dm ifrån hål applåder och en tap in birdie så jag slutar på +1 och då må jag säga att man blev annorlunda behandlad när man spelar sitt första open kval och det är första gången jag spelar banan, jag fick gå in i klubbhuset MED GOLFSKOR OCH TJEJEN I VANLIGA INGÅNGEN och äta där inne!
Efter scorekorts signing så fick jag ett kort där jag hade plats till finalkvalet men TD:en sa att jag skulle stanna ifall det blev särspel, och det blev det! Efter 5,5h väntan och en delad 7:e plats, var det bara att ladda om och gå ut i särspel med 7 andra om 3 platser till finalen, åkte ut på särspels hål 2! Men fick en reservplats till finalen.
Tyvärr kom jag inte vidare till finalen då den spelas imorgon, men är nöjd med min insats och ser fram emot samma resa nästa år!
Är det någon som har planerat resa till England och spela golf så kan jag rekommendera Moortown gc!
10-15 min från Leeds centrum och 10 pund enkel resa!
Vi bodde på Comsmopolitan hotel och är supernöjda, bra service och bra engelsk full frukost! Prisvärt!
Det finns bra shopping och god mat i stan också:)

Tack för mig och ha en bra säsong!
Joakim Johansson
Österlens golfklubb