Golfresan - Turkiet

Recensera eller fråga om tips...
The Swedish Golfer
Inlägg: 23
Blev medlem: 21 aug 2018, 19:51

Ifjol var jag i Turkiets golftätort Belek och spelade banorna Carya och National.

Turkiet bjöd på god mat, prisvärt hotell inkl. green fee, fint men inte för varmt väder 20-25 gr (reste i Mars) och underhållande shopping.

Carya golf club

- Här spelas Europatouren varje år och banan håller yppersta toppklass. Påminner till viss del om Bro Hof Stadium Course med vatten som delvis omger banan och breda men långa hål. Spelade banan 4 ggr och blev aldrig minsta trött på den. Högsta betyg! På kvällen går det att spela 18 el 9 hål med elljusslingor vilket är en fantastiskt cool upplevelse om än något dyrt.
På detta hål gjorde jag resans enda eagle: https://youtu.be/5ZkbL_qZRE0

National Golf Club
- En svårspelad skogsbana omgiven av tät skog. Damernas Europatour spelas här. Skiljer sig markant från Carya och ställde höga krav på raka utslag. Anläggningen hade även en nybyggd 9-hålsbana som inte riktigt höll samma klass som de ursprungliga 18 hålen.

Mitt sällskap spelade efter min hemfärd Cornelia-banan som fick ett fint betyg.

Betalade ca 9000 för ett all inclusive-paket som innehöll 7 greenfees på två högklassiga banor samt även vistelse på ett schysst hotell m spa och resa fram och tillbaka inklusive transfer!

Kan varm rekommenderas!
Youtube: The Swedish Golfer Channel
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Tack för recensionen! Kul att läsa både denna och den för Spanien.
The Swedish Golfer
Inlägg: 23
Blev medlem: 21 aug 2018, 19:51

Tack Max! Har du spelat några banor utomlands som du kan rekommendera?
Youtube: The Swedish Golfer Channel
Skriv svar