Hässelby GK

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
Stoltpappa
Inlägg: 52
Blev medlem: 01 jul 2014, 18:02
Ort: Enköping

Hässelby GK ligger i ett naturskönt kulturlandskap med åkerholmar och ekskog, par 30 över nio hål. Små greener och luriga vattenhinder är utmanande för golfare på alla nivåer.

Tre tider i timmen kan bokas via Min Golf och resten bokas på plats.

Driving rangen är öppen året runt och rangebollarna byts ut varje år. På rangen finns det ca 60 mattor att slå ifrån, samtliga har exakta avstånd ifrån mattan till ett antal mål på rangen. Vill du träna de långa bunkerslagen så finns det två rangebunkrar. Som skydd för regn och blåst finns flera utslagsplatser under tak.

600 m² puttinggreen, 200 m² greenbunker och en konstgräsgreen där du kan träna inspel året runt. Här finns allt för att du ska kunna träna närspelets alla moment.

För mig personligen fungerar det här som en träningsanläggning. Den ligger nära där jag bor och jag kan träna alla olika moment, antingen på träningsytorna eller på banan.

Det är korta hål rakt igenom, det längsta par 4:a hålet är 303 meter. Så det lämpar sig mycket väl för träning och spel med järnen.

http://www.hasselbygolf.se

//Micke
Järn: Mizuno JPX 850 5-P Wedgar: Titleist Vokey Oil Can 52° och en Titleist Vokey 56°