Golfresa brittiska öarna

Recensera eller fråga om tips...
Henric J
Inlägg: 3
Blev medlem: 05 apr 2018, 07:02

Har tidigare varit i St Andrews, söker nu något annat ställe (links) där man likt St Andrews inte är i behov av hyrbil och det finns ett antal banor att välja på( taxiavstånd iaf)
Southport, någon som varit i det området?
Något annat bra tips?
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Henric J skrev: 09 maj 2019, 07:40 Har tidigare varit i St Andrews, söker nu något annat ställe (links) där man likt St Andrews inte är i behov av hyrbil och det finns ett antal banor att välja på( taxiavstånd iaf)
Southport, någon som varit i det området?
Något annat bra tips?
Flyg till Prestwick? I princip gångavstånd till bland annat Troon och Prestwick från flygplatsen.

Har bara spelat Hoylake och Royal Lytham & St Annes i närheten av Southport, men då är hyrbil definitivt enklast.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Mcan
Inlägg: 2
Blev medlem: 10 jul 2018, 18:02

Hej. Jag är verkligen sen på pucken här men jag skulle varmt rekommendera flyg till Edinburgh och spel i East Lothian-området. I byn Aberlady har du banorna Kilspindie och Craigielaw med promenadavstånd emellan, man kan bo finfint på the Lodge på Craigielaw. Fem minuter vidare österut ligger Luffness och Gullanes banor 1,2,3 och som följs av av tre lite mer svårtillgängliga klubbar dvs Muirfield, Archerfield och Renaissance Club. 10 minuter till och du är i byn North Berwick med den helt makalösa North Berwick West Links och den mindre berömda The Glen med sina otroliga vyer.

Sent from my G8441 using Svensktgolfforum mobile app

LuckyLefty
Inlägg: 1
Blev medlem: 02 jul 2019, 08:55
Ort: Kiruna

Mcan skrev: 16 jun 2019, 07:49 Hej. Jag är verkligen sen på pucken här men jag skulle varmt rekommendera flyg till Edinburgh och spel i East Lothian-området. I byn Aberlady har du banorna Kilspindie och Craigielaw med promenadavstånd emellan, man kan bo finfint på the Lodge på Craigielaw. Fem minuter vidare österut ligger Luffness och Gullanes banor 1,2,3 och som följs av av tre lite mer svårtillgängliga klubbar dvs Muirfield, Archerfield och Renaissance Club. 10 minuter till och du är i byn North Berwick med den helt makalösa North Berwick West Links och den mindre berömda The Glen med sina otroliga vyer.

Sent from my G8441 using Svensktgolfforum mobile app
Tjena, ska oxå till scotland och east lothian area här snart. Flyg är det Sas,norwegain eller ryan air som gäller. skulle rekomendera att du tar SAS. vi bokade rätt nyligen och betalde nästan inget för det. 1600:- T/R. Hur ska ni ta er runt där ? kommer ni hyra bil eller ta taxi ?

Allt Gott
Driver: Cobra F8+, Project X evenflow Blue 65
FW3: Cobra F8, Aldila NV 2KXV 70
Järn: Titleist 716 CB, 3-PW
Wedgar: Callaway X-Series. 52,56,60
Putter: Odyssey White hot pro 2.0
Boll: Titleist PRO V1x
HCP: 14.5
Gröntkort AUG 10, 2018.
jefro_444
Inlägg: 132
Blev medlem: 24 nov 2014, 15:33
Ort: Falun

LuckyLefty skrev: 08 jul 2019, 12:58
Mcan skrev: 16 jun 2019, 07:49 Hej. Jag är verkligen sen på pucken här men jag skulle varmt rekommendera flyg till Edinburgh och spel i East Lothian-området. I byn Aberlady har du banorna Kilspindie och Craigielaw med promenadavstånd emellan, man kan bo finfint på the Lodge på Craigielaw. Fem minuter vidare österut ligger Luffness och Gullanes banor 1,2,3 och som följs av av tre lite mer svårtillgängliga klubbar dvs Muirfield, Archerfield och Renaissance Club. 10 minuter till och du är i byn North Berwick med den helt makalösa North Berwick West Links och den mindre berömda The Glen med sina otroliga vyer.

Sent from my G8441 using Svensktgolfforum mobile app
Tjena, ska oxå till scotland och east lothian area här snart. Flyg är det Sas,norwegain eller ryan air som gäller. skulle rekomendera att du tar SAS. vi bokade rätt nyligen och betalde nästan inget för det. 1600:- T/R. Hur ska ni ta er runt där ? kommer ni hyra bil eller ta taxi ?

Allt Gott
Var där och spelade för två år sen. Vi bodde i Aberlady på övervåningen till en bar och spelade banor i området från östra Edinburgh till North Berwick. Vi valde att ta taxi mellan boendet och flygplatsen för att sen åka buss mellan banorna. Kostar ingenting och busshållplatserna är praktiskt taget vid första tee. Finns en busslinje som går mellan Edinburgh och North Berwick och den går som jag minns det relativt ofta och följer kustlinjen så vi tyckte de funkade riktigt smidigt och betydligt billigare än en hyrbil.
Driver: Ping G30 LST TFC 10,5° Spoon: Ping G30 TFC 14,5° Hybrid: Ping G Tour 90 19° Järn: Ping I20 4-W Wedgar: Callaway MD3 Milled S-Grind, 50° 10, 54° 10 & 58° 9 Putter: Odyssey O-Works Marxman S Black Winn
Skriv svar