Bro Hof

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Hej!

Om man bokar in sig på Hoffen måste man betala i förväg. Vad gäller om man får förhinder? Bränner pengarna inne eller får man tillbaka pengarna om man avbokar ett dygn innan?? Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Sullanos skrev: 06 sep 2019, 11:01 Hej!

Om man bokar in sig på Hoffen måste man betala i förväg. Vad gäller om man får förhinder? Bränner pengarna inne eller får man tillbaka pengarna om man avbokar ett dygn innan?? Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
https://www.brohofslott.se/sv/vara-bano ... um-course/
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
långryggen
Inlägg: 914
Blev medlem: 24 aug 2016, 07:23

Avbokningsregler vid förbokade rundor:
Återbetalning om 100 % sker vid avbokning 4 veckor eller tidigare från utsatt starttid. Vid avbokning 2-4 veckor innan återbetalas 50 %. Vid mindre än 2 veckor sker ingen återbetalning.

Det var ju inte dåligt!
Alltså måste man ha bokat minst en månad i förväg för att ens ha möjlighet att få pengarna tillbaka...

Hur många bokar golfspel med den framförhållningen?
Hellre långt och rakt än kort och snett!

Taylor Made SIM MAX 9°, Fujikura ventus blue 6
Taylor made M6, 15°
Taylor made M6 hybrid 19°
Mizuno JPX900 PW-J4 46°-24°
Titleist SM7 raw, 50°, 54°, 58°
Putter Ping Anser Cadence TR Anser 2

hcp, 7-8
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Yes, läste det också.. Tufft!!


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Finns oftast gott om tider så det finns ingen anledning att boka mer än någon vecka i förväg om man inte är ett stort sällskap.
Användarens profilbild
KENO
Inlägg: 61
Blev medlem: 05 mar 2019, 10:41

Sandstream skrev: 11 sep 2019, 12:20 Finns oftast gott om tider så det finns ingen anledning att boka mer än någon vecka i förväg om man inte är ett stort sällskap.
Med risk att bli av med hela pengen om du t.ex. blir sjuk...
Citius, Altius, Fortius
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

KENO skrev: 11 dec 2019, 10:40Med risk att bli av med hela pengen om du t.ex. blir sjuk...
Visst!
Tror dock inte att reglerna är så där hårda i verkligheten.

Många klubbar har problem med att folk avbokar i sista minuten eller struntar i att komma så jag förstår att de vill säkra upp sina inkomster.
Micke.P
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 maj 2020, 11:46

Har spelat båda banorna nu i helgen. Betalat full greenfee.

Är inte banorna i extremt dåligt skick i år? Maskrosor överallt. Dåligt klippt. Dåliga bunkrar. Vad har hänt där ute?
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Micke.P skrev: 24 maj 2020, 11:48 Har spelat båda banorna nu i helgen. Betalat full greenfee.

Är inte banorna i extremt dåligt skick i år? Maskrosor överallt. Dåligt klippt. Dåliga bunkrar. Vad har hänt där ute?
Nu har jag inte spelat där tidigare men jag har varit där både i april (Stadium) och för någon vecka sedan (Castle) och jag upplevde inte någon dålig kvalité i varken bunkrar elelr annat.
Micke.P
Inlägg: 4
Blev medlem: 24 maj 2020, 11:46

MaxP skrev: 24 maj 2020, 17:54
Micke.P skrev: 24 maj 2020, 11:48 Har spelat båda banorna nu i helgen. Betalat full greenfee.

Är inte banorna i extremt dåligt skick i år? Maskrosor överallt. Dåligt klippt. Dåliga bunkrar. Vad har hänt där ute?
Nu har jag inte spelat där tidigare men jag har varit där både i april (Stadium) och för någon vecka sedan (Castle) och jag upplevde inte någon dålig kvalité i varken bunkrar elelr annat.
Självklart inte dåligt. Dåligt skick på Bro Hof slår ju dem flesta golfklubbarnas skick i Sverige. Men med tanke på att det i planeringen skulle hållas en stor internationell tävling på anläggningen om ett par veckor hade jag hoppats på ett betydligt bättre skick.

Jag jämför bara med tidigare år jag varit där.
Skriv svar