Amendoeira - Algarve?

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

Hej,

Vi kikar på Amendoeira Golf Resort för en långhelg i slutet på April. Har någon spelat där?

Det är generellt bra recensioner online men ett par återkommande problem (sur personal - inte så viktigt, är man schysst brukar man få ok respons, brist på buggies eller buggies som tar slut på batteri m.m.).

Skulle vara kul att höra från någon som har varit där, alternativt förslag på bra och prisvärda banor i samma område. Vi spelade Praia & West Cliffs förra gången så tänkte prova lite nytt den här gången.
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

Jag har spelat Faldo-banan och den är rätt spektakulär med mkt höjdskillnader och en och annan "forced carry". Räkna med att varje runda tar lång tid, dels för att det är långt mellan varje hål men också för att vissa spellinjer inte är helt intuitiva. Skulle gärna lira igen för att ta revansch på vissa hål som jag spelade för konservativt. Men är ni där ett par dagar är det inga problem, det kommer att ge sig efter ett par rundor.

Rangen var sådär när jag var där i januari, bollarna var slitna och jag fick plocka själv då det var slut i bollmaskinen. Plus dock för att bollarna ingår i greenfeen.

Den bästa banan som jag spelade i området var utan tvekan Onyria Palmares. De har 27hål och bästa slingorna är Lagos & Praia som har ett par hål med linkskaraktär. Den kan jag varmt rekommendera.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

Toppen, tack! Bokade ni på plats eller förbokade ni genom någon site?
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Användarens profilbild
manget
Inlägg: 253
Blev medlem: 12 aug 2015, 14:49

korben skrev: 17 feb 2020, 21:38 Toppen, tack! Bokade ni på plats eller förbokade ni genom någon site?
Jag bokade ngn dag innan jag skulle spela, men det var lite mer lågsäsong när jag var där. Om du har golfhäftet så är Palmares med där.
WITB
Driver: TSi3
Spoon: Cobra F6
Järn 3: Titleist U500
Järn 4-7: Titleist 620 CB
Järn 8-P: Titleist 620 MB
Wedgar: Vokey SM8 (50/54/60)
Putter: SIK
PaulF
Inlägg: 1
Blev medlem: 17 mar 2020, 20:58

Kanske inte läge nu i och med Corona, men vi var där i slutet av Feb. 8 man bokat via Portugolf.se.

Maten var lite halvtråkig men i övrigt var resorten riktigt bra. Fint boende, bra frukost & fritt spel (inkl buggy) på båda banorna. Riktigt bra service.

Båda banorna höll väldigt bra kvalitet. Faldo var helt klart mer utmanade, O'Connor var lite plattare och lättare. Vi växlade mellan banorna men spelade alltid dagens andra runda på O'Connor. Rekommenderar verkligen resorten.

Vi spelade Salgados, Morgado och Alamos förra året. Vi var nöjda med det, men det här var bättre.
Användarens profilbild
korben
Inlägg: 94
Blev medlem: 10 aug 2017, 15:17

Tack Paul!

Och ja, resan blev inställd, vi skulle ha åkt om 3 veckor. Vi fastnade till sist för Lumine, men hela Spanien är ju i karantän för rätt lång tid framöver så det blir nog en höst resa istället.
Hemmaklubb: Ingarö GK

Driver Ping G400 Max
3W Ping G425
Irons Callaway Hot X2 3-PW (3-4 Hybrid)
Wedge Titleist SM5 50, 54 SM6 58
Putter Odyssey Works #7 Versa

Hdcp: 13.5
Skriv svar