Flommens GK

Recensera eller fråga om tips...
Albatross
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Avverkat 36 hål nu på denna pärla.
Banan är kanon! Fairways snabba och hårda, ruffer glesa, sandiga och oftast stenhårda. Greener är som som vanligt lite för slöa för min smak men rullar jämt och fint.
Bollen är alltid i spel så länge man undviker vatten. Det finns det gott om. Hagge Geigert ska ha sagt att man inte behöver scorekort på Flommen utan sjökort.

Kul med nya siffertees där man spelar tee 61 som par 70 och får 2 långa par 4. Ska prövas under sommaren.

Löste en sommardeal med klubben så fritt spel under kommande 4 veckor.

Enligt mig en av de härligaste banorna i sverige.
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Albatross skrev:Avverkat 36 hål nu på denna pärla.
Banan är kanon! Fairways snabba och hårda, ruffer glesa, sandiga och oftast stenhårda. Greener är som som vanligt lite för slöa för min smak men rullar jämt och fint.
Bollen är alltid i spel så länge man undviker vatten. Det finns det gott om. Hagge Geigert ska ha sagt att man inte behöver scorekort på Flommen utan sjökort.

Kul med nya siffertees där man spelar tee 61 som par 70 och får 2 långa par 4. Ska prövas under sommaren.

Löste en sommardeal med klubben så fritt spel under kommande 4 veckor.

Enligt mig en av de härligaste banorna i sverige.
OT, men jag har spelat en runda med Hagge, en av suraste partner jag haft, inte ens whisky gjorde honom på bättre humör :x
Greenguy
Inlägg: 20
Blev medlem: 14 aug 2014, 19:24

Har hör mer om att Hagge var den suraste golfaren på planeten.
Flommen, en mycket fin bana, och kanske Sveriges mest svårskötta.

Jag tror knappt någon bana kan kämpa mer för att hålla den bra. Saltvatten är inte bra för gräs. Många banor som ligger nära havet har samma problem, men Flommen... svämmar över ofta. Vilket gör det värre. Och problemen ökar ytterligare när vattnet drar sig undan. Då lämnas all tång kvar, och här nere är det enorma mängder. Jag pratade förra året med Stephan som är HG. Han hade kört 50 släp med sin traktor för att bli av med tången. På ett hål. Dom var inte klara än...på det hålet. Det brukar ta någon vecka att rensa. Jaja, sidospår. Fin bana. :)
Skriv svar