Kungsängen GC - Kings

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

En av mina hemmabanor som jag redan har hunnit lira två varv på.
Överlag är jag nöjd med hur skicket på banan varit hittills. Det första varvet nu i mitten på april var greenerna sega som sirap, MEN de var jämna. Spelade andra varvet nu igår och då rullade det bra. Det var bra med sand i bunkrarna fick jag tyvärr uppleva några gånger och jag har för mig att alla tees var öppna från gult.

Banan är på vissa ställen ganska lång, 5643 meter från gul tee. Vinden kan göra det riktigt besvärligt. T.ex hål 7 är ett korthål rakt över vatten till green, 141 meter där jag fick bomba med J6 för att ens vara nära att komma över, kostade dock tre bollar att lära sig detta i motvinden...

Index 5,7,1 & 3 bland de fem första hålen gör att du kan få en bra start om du har några slag. Själv får jag 9 slag så...

Bild från Instagram på min medspelare på 18
Kungsängen GC
Kungsängen GC
Skärmavbild 2014-05-02 kl. 19.09.03.png (525.25 KiB) Visad 10761 gånger
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Spelade Kings nu i eftermiddag och greenerna har blivit mycket snabbare och hårdare.
Fairway har börjat rulla en del men är inte kortklippt just nu.

Den största förändringen är att ruffen har börjat bli riktigt saftig. Det börjar bli riktigt svårt att slå långa järn ifrån den samt ibland till och med svårt att hitta bollen.
Albatross
Inlägg: 152
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Spelade Kings idag. Greenerna rullade riktigt fint och fairways var kortklippta.
Tyvärr så kom vi ikapp en 4-boll som hade lyckats med bedriften att gå på 6.10. De stoppade upp alla på banan. Vi klev av efter 16 då det stod 2 bollar i kö för att slå ut på 17.
Banpersonalen var ute flertalet gånger och sa till dem.

Tror jag aldrig om hört om en så långsam runda. 6.10!!!
Användarens profilbild
Jocke
Inlägg: 108
Blev medlem: 04 jun 2014, 13:43
Ort: Sollentuna

Många pisspauser? :p
Användarens profilbild
kimf
Inlägg: 271
Blev medlem: 04 jun 2014, 10:31
Ort: Farsta, Stockholm, Sweden
Kontakt:

Om man behöver bli tillsagd mer än en gång tycker jag personligen man ska bli ombedd att lämna banan.

Långsamt spel kan förstöra en för övrigt helt perfekt dag på banan.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

kimf skrev:Om man behöver bli tillsagd mer än en gång tycker jag personligen man ska bli ombedd att lämna banan. Långsamt spel kan förstöra en för övrigt helt perfekt dag på banan.
Håller med om det. Undra vad det var för tomtar?

Själva gick vi ut 14:00 på Kings och det flöt på fint :)
Tee
Inlägg: 16
Blev medlem: 21 jul 2014, 19:59

Trisst att greenerna är i så dåligt skick med de ypperliga förutsättningar som varit under vinter och vår/sommar. Någon som vet vad som hänt mer än att man tydligen inte lagar nedslagsmärken efter sig här.
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

Tee skrev:Trisst att greenerna är i så dåligt skick med de ypperliga förutsättningar som varit under vinter och vår/sommar. Någon som vet vad som hänt mer än att man tydligen inte lagar nedslagsmärken efter sig här.
På vilket sätt tycker du de är dåliga ?
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Som du säger är det lite väl mycket nedslagsmärken tyvärr.
Men i övrigt tycker jag inte greenerna varit dåliga. De har inte alltid varit så snabba men jämna iaf.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Folk är usla på att laga nedslagsmärken och jag brukar alltid ta mitt eget (om jag träffat green :lol: ) och ett par till :)

Jag upplever greenerna som lite långsammare men bättre på Queens.
Skriv svar