Wiredaholm G&CC

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

I en pytteliten ort 15 minuter från Gränna Wiredaholm G&CC.

En skogs och parkbana som karaktäriseras av mycket kullar och både uppför och nedförsbackar.

En hel del hål har en enorm höjdskillnad och banan är tuff att gå rent fysiskt.

Ett trevligt klubbhus omgärdat av campingstugor för de som vill stanna över natten. Bra restaurang som serverade en bra lunch för dagen för 89 spänn.

Greenfee 400:- på helgen var i överkant för den banan anser jag.

Skicket var god svensk standard. Inga problem med dålig växtlighet nånstans. Dock var greenerna inte särskilt snabba även fast det var gott om gräs och KM spelats samma dag. Antagligen har inte banan resurser att få dem snabbare.

Fairways och tees var i utmärkt skick. Inget att klaga på.

Banan mäter 4700 meter från gul och har du en medlem i bollen som vet var man kan gena över träd och skog så har du wedge in på de flesta hålen.

Hål 13 var mest intressant, en par 3 på 180 meter för dagen. Helt klart det hål med mest utmaning!

Banan låg vackert vid en sjö men tyvärr är aldrig sjön i spel men du har en vacker utsikt över den på hål 16 ner mot sjön. Du har även en brygga som du kan ta ett dopp ifrån efter rundan.

Betyg: 2/5 - inte värd omvägen enligt mig


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Minns att jag spelade Wiredaholm en hel del för cirka 10 år sedan som junior, då någorlunda fortfarande golfboom så var banan riktigt fin. Vad jag förstått är Wireda än av de banor som haft det riktigt jobbigt ekonomiskt de senare åren och som du säger - tror jag också att det syns på nivån på banan.
Skriv svar