Kungsängen GC - Queens

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

En annan av mina hemmabanor.

Kunsgängens korta bana, 5072 från gul tee jämfört med 5643 som Kings är. Vilket också märks. Har du lite klipp i slagen behöver du egentligen bara slå driver på ettan och tvåan som mäter 370/355. Sen handlar det mest om att placera ut slag på fairway för att ha bra inspelslägen.

Banan ligger mer i skogen än vad Kings gör. Hålen kan ibland kännas lite tighta med smala utslag. Ingen bana för den som gillar att smälla på drivers, utan mer en bana för den som gillar spelstrategi.

Har lirat några varv på den nu i år och den har varit helt OK. Jag gillar den inte mega, men den är trevlig att gå runt som sällskapsbana.
För att vara i början på maj så är skicket på banan också helt OK. Greenerna kan nog blir ännu jämnare såväl som fairways.

Jag tror de har några tee:s stängda fortfarande från gul. Om jag vore greenfee-gäst skulle jag lira Kings och vänta med Queens till den har växt till sig lite.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Lirade Queens idag och den har växt till sig lite. Ruffarna har blivit saftigare och du måste hålla koll på bollen ordentligt!
Greenerna var inte snabba men de var jämna, rätt mjuka också. Annars inga konstigheter.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar