Golfresa till spanien

Recensera eller fråga om tips...
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Hej,

Farsan har planerat en golfresa till spanien och jag skulle få komma med, vi har aldrig spelat utomlands förut och jag har några frågor som ni kanske kan svara på.

Banan/hotel:

http://www.berglundtravel.se/spanien/go ... e-del-este
http://www.eastongolf.se/valle-del-este-golf-club

Vi har kollat på en hel del banor i spanien men nästan ingen verkar ha en vettig banguide. på sista länken finns en beskrivning och en liten bild för varje hål men alldeles för litet för att man ska kunna se längd osv. Hur länge banan/rangen är öppen står det inte heller något om. Finns det någon spansk variant av caddee?.

Eftersom vi alla har rätt så högt handikapp så tänkte vi ta med ordentligt med bollar, vad jag minns att jag läst är att det är begränsat antal man får ha i bagen. Stämmer det eller är det kg vikt som gäller, behöver man köpa resefodral eller kan man hyra det?. Vi kommer flyga med norweigan.

Hur mycket folk brukar det vara på banan i slutet av november?. Behöver man boka tid någon dag före eller är det bara boka före man tänkt gå ut?.

Jag är tacksam för svar.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag har jobbat på Valle de Este och kan varmt rekommendera den banan. Caddie finns det inte. Spelar ni bara lagom tee så borde banan spela ganska lagom.

Om det är för flyget du menar att antalet är begränsat så säger jag nej. Som du säger är vikten vad de går efter sen får du fylla det med vad du vill. Att resefodral funnits att hyra har jag aldrig varit med om, däremot rekommenderar jag att köpa ett modell dyrare och inte köpa de bärkassar som bland andra Biltema säljer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

KinG-NothinG skrev:Jag har jobbat på Valle de Este och kan varmt rekommendera den banan. Caddie finns det inte. Spelar ni bara lagom tee så borde banan spela ganska lagom.

Om det är för flyget du menar att antalet är begränsat så säger jag nej. Som du säger är vikten vad de går efter sen får du fylla det med vad du vill. Att resefodral funnits att hyra har jag aldrig varit med om, däremot rekommenderar jag att köpa ett modell dyrare och inte köpa de bärkassar som bland andra Biltema säljer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Trevligt, jag menar inte caddie utan caddee.se, alltså hemsidan där det finns massor av banguider. Vi kommer spela från gul tee runt 5400m.

Vad är bättre med dyrare modell av resefodral?.
Albatross
Inlägg: 144
Blev medlem: 11 maj 2014, 18:05

Kör, som jag tidigare skrivit, Fungolf appen. Aldrig varit med om att en bana inte finns.
En fördel med den är att man kan ladda hem banan och sen köra med avslagen roaming.
Då kan du ladda hem banan innan du åker ner och göra en rigorös spelplan :)
Tror den kostar runt 30 spänn.
Ha en skön resa!

Dubbelkollade nu Val del Este finns med.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Tyvärr var det bara för Iphone
SB_golfersglobe.com
Inlägg: 4
Blev medlem: 25 mar 2015, 17:16

Hejsan - læs mere om golf i Spanien på dette her link: http://golfersglobe.com/da/destinationer/spanien

Her kan man både læse om golfbaner, hoteller og se mange flotte billeder...
Skriv svar