International GC

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Samma avfart som till Arlanda flygplats fast en bra bit ut på vischan. Hade aldrig lirat den tidigare men har spelat den x 2 nu säsongen 2014. Jag måste säga att jag gillar den riktigt bra! Banan har en snygg layout, inga hål känns direkt inlämda, möjligvis någon par trea i så fall. Par fyrorna och femmorna är riktigt läckra. Ofta är utslagen ganska öppna och svårigheten kan komma framme vid green med en green omgiven av små runda bunkrar med vit (mkt snygg) sand.

Den mäter 5771 från gul men har även vit och svart. Mitt mål är att kunna lira den bra från de bakre tee:sen i år.

Skicket just nu är bra. Det är gott om gräs överallt på hela banan. Greenerna rullade jämt, inte snabba men det rullar. Första gången jag lirade den i år så var greenerna rikitigt hårda. Nu idag var de mycket mjukare och enklare att få stopp på bollen.

Mitt favorithål är hål 15 som heter Do I fell lucky? - en par femma du kan nå på två, men som har ett vattenhinder innan green. Hålet är jäkligt vackert från toppen och spelas nog bäst kort om vatten för att ha ett läckert inspel över vattnet in på green som sluttar ner mot vattnet.

Ett tips är bangudien som är jäkligt hjälpsam! Håll utkik i den var det är vattnhinder för på vissa ställen är det bara vass och syns inte direkt att det är vattenhinder.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4703
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Klipp från Viasat...

Skriv svar