Öppna banor i Sverige!

Recensera eller fråga om tips...
Masniklas
Inlägg: 6
Blev medlem: 26 feb 2015, 20:24
Ort: Borlänge

Hej! Vore kul att följa med på den årliga banöppningsjakten, kan ni inte skriva in banor som har öppnat med ordinarie greener, så kanske man kan få till ett besök tidigt på säsongen innan banorna här uppe i dalarna har öppnat :)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bra idé! Jag lägger ut på instagram också!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Bör det inte finnas ett flertal banor i Södra Sverige som inte ens stängt sina greener?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

En lite fågel kvittrade att Brollsta öppnar på lördag.

Är du med på Kungsängen i år Johan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

Sandstream skrev:En lite fågel kvittrade att Brollsta öppnar på lördag.

Är du med på Kungsängen i år Johan?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Va tror du om kungsängen då, när kan de tänkas öppna?
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Försökte få ur dem ett svar men jag vet att Joakim (som driver klubben) har sagt mars. Tror det dröjer minst någon vecka efter Brollsta. Mitten av mars kanske?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
linys
Inlägg: 79
Blev medlem: 02 jul 2014, 14:04

Sandstream skrev:Försökte få ur dem ett svar men jag vet att Joakim (som driver klubben) har sagt mars. Tror det dröjer minst någon vecka efter Brollsta. Mitten av mars kanske?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mars är väldigt tidigt, åkte förbi arlandastad igår och de har fortfarande snö/is på banan så om kungsängen och brollsta snart kommer de vara tidigt ute.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

linys skrev:Mars är väldigt tidigt, åkte förbi arlandastad igår och de har fortfarande snö/is på banan så om kungsängen och brollsta snart kommer de vara tidigt ute.
Toptee har gjort det lite till en sport att öppna först i Stockholm. Förra året öppnade Kungsängen 16/2.

Kollade lite snabbt från parkeringen och dammarna är frusna och det gäller nog de flesta bunkrarna också.

Tyvärr så är det minusgrader på nätterna men de sa på vädret i går att det är värme på väg om två veckor :)
Masniklas
Inlägg: 6
Blev medlem: 26 feb 2015, 20:24
Ort: Borlänge

Hur långt upp i landet är det öppet då? I skåne finns det väl en hel del öppna banor, och Lycke gk vid Marsstrand vet jag är öppen.
JohanH
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 aug 2014, 16:12

Mariestads GK är öppen. Värd för RM H30 i år också. Lite platt och halvtråkig men vem kan vara kräsen så här års?
Driver: Titleist TS2 Project X Hzrdus 6.5
Spoon: Titleist TS3 Project X Hzrdus 6.5
Hybrid: Cobra Fly-Z 22° S
Järn: Titleist AP2 714 S300
Wedge: Vokey SM07 52°, 56°, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Titleist PRO V1
Skriv svar