Golfweekend i Göteborg

Recensera eller fråga om tips...
nkpgstad
Inlägg: 34
Blev medlem: 14 maj 2014, 21:11

Hej!

Jag och 2 kompisar kommer den helgen den 7-8 juni spela tre 18-hålsrundor i Göteborg. Då vi är studenter får vi bra pris på Torslanda (200 kr/st), därför känns den banan som ett bra alternativ. Skulle behöva två alternativ till, gärna två banor med närhet till vatten och där naturen är fantastisk. Kosta vad det kosta vill, men vore ju ändå trevligt med studentrabatt:) Vi har bil men vill inte behöva åka flera timmar för att ta oss till banorna. Tacksam för flera alternativ och gärna feedback på om Torslanda är något att ha:)
Driver: Cobra Bio Cell Black
Hybrider: Callaway XHot Pro 3-4
Järn: Callaway Razr X Black 5-PW
Wedgar: Mizuno JPX 2011 50,54,58
Putter: Taylormade 79-110 Daytona
Boll: Titleist ProV1
JohanH
Inlägg: 58
Blev medlem: 11 aug 2014, 16:12

Vallda är ett måste fast den inte ligger vid havet!
Driver: Titleist TS2 Project X Hzrdus 6.5
Spoon: Titleist TS3 Project X Hzrdus 6.5
Hybrid: Cobra Fly-Z 22° S
Järn: Titleist AP2 714 S300
Wedge: Vokey SM07 52°, 56°, 60°
Putter: Scotty Cameron Newport 2
Boll: Titleist PRO V1
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Särö GK kanske? Bara åkt förbi sommartid, men det är ju fantastiskt fint där ute och bara 5-700m från havskanten.

Någon får fylla i angående huruvida banan rekommenderas eller ej :)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
nkpgstad
Inlägg: 34
Blev medlem: 14 maj 2014, 21:11

Vallda it is! Ser spännande ut. Någon som har någon erfarenhet av Gullbringa G&CC? Verkar vara en fin amerikansk inspirerad bana:)
Driver: Cobra Bio Cell Black
Hybrider: Callaway XHot Pro 3-4
Järn: Callaway Razr X Black 5-PW
Wedgar: Mizuno JPX 2011 50,54,58
Putter: Taylormade 79-110 Daytona
Boll: Titleist ProV1
Niro73
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 aug 2014, 10:14

Hej!

Istället för Gullbringa så skulle jag ha valt Lycke som enligt mig är en av de trevligaste banorna i trakten och lite liknande karaktär som Vallda som också är min favorit. Vill ni hålla er söder om stan så slår jag även ett slag för Kungsbacka som är en omväxlande och kul bana. Vill ni ha skog/parkbana närmare stan så tycker jag att Delsjö är bäst. Hills är naturligtvis värd ett besök och är en kul utmaning men smakar det så kostar det... Torslanda har jag inte spelat själv men tror inte att den tillhör toppen av vad Göteborg kan erbjuda.

Andra banor som är värda att kolla upp är Hulta och min hemmaklubb Chalmers.

Ha det så kul!
nkpgstad
Inlägg: 34
Blev medlem: 14 maj 2014, 21:11

Hej!

Tack för bra svar! Golfhelgen är framflyttad till Valborg istället, och Vallda (fredag eftermiddag) samt Kungsbacka (2 ggr lördag) är spikade. Nu står valet mellan Gräppås GK, Partille GK och Sjögärde GK för den sista rundan (fredag förmiddag). Anledningen till att vi väljer mellan dessa tre banor beror på att vår hemmaklubb låter oss spela där för 250 kr. Så har ni någon åsikt om dessa banor? Partilles första 9 har jag redan spelat en gång tidigare och tyckte då (augusti 2013) att banan var aningen för blöt och lite tråkig.

Mvh
Driver: Cobra Bio Cell Black
Hybrider: Callaway XHot Pro 3-4
Järn: Callaway Razr X Black 5-PW
Wedgar: Mizuno JPX 2011 50,54,58
Putter: Taylormade 79-110 Daytona
Boll: Titleist ProV1
Niro73
Inlägg: 2
Blev medlem: 18 aug 2014, 10:14

Jag har varken spelat Gräppås eller Sjögärde så de kan jag inte uttala mig om. Partille är en väldigt "knixig" bana där många hål kräver att du spelar dem på ett bestämt sätt, som inte alltid är uppenbart när man spelar banan för första gången. Gör man inte det så blir man tämligen hårt bestraffad. Det är absolut inte en bana för den som gillar att panga på med drivern, se vart man hamnar och spela sig vidare därifrån. Efter att ha spelat två kanonbanor (Vallda och Kungsbacka) så tror jag inte att ni hade uppskattat Partille om ni inte tycker att beskrivningen ovan är tilltalande.
gromblek
Inlägg: 4
Blev medlem: 23 mar 2015, 09:27

Av dessa tre banor skulle jag definitivt välja Sjögärde GK. Denna ligger i och för sig inte så långt från Varbergs GK (västra) vilket skulle vara mitt första val.
nkpgstad
Inlägg: 34
Blev medlem: 14 maj 2014, 21:11

Tack för alla svaren! Det uppskattas! Blir i alla fall 2 rundor på Vallda och 2 rundor på Kungsbacka gamla banan.
Driver: Cobra Bio Cell Black
Hybrider: Callaway XHot Pro 3-4
Järn: Callaway Razr X Black 5-PW
Wedgar: Mizuno JPX 2011 50,54,58
Putter: Taylormade 79-110 Daytona
Boll: Titleist ProV1
Skriv svar