Gränna GK

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Gränna är en riktigt trevlig bana där du går omkring för dig själv hela varvet. Inga hål som korsar varandra utan alla hål är upplagda för sig själva. Jag spelade där under påsken när jag hälsade på svärföräldrarna och då var den redan i kanonskick. Tydligen har de nästintill inte haft någon snö alls så allt gräs har klarats sig riktigt bra under vintern.

5548 från gul tee. Några hål har riktigt fin utsikt över Vättern. Banan är kuperad så du får en bra promenad.
Favorithålet är fyran en par femma med en fin laxtrappa som korsar fairway en bit innan green som gör hålet svårt. Det gäller att antingen lägga sig kort om trappan eller panga på och har ett riktigt kort inspel.

Hål 12 par trea är riktigt tufft eftersom det är så lång, 170 meter över vatten. Panga på ordentligt där.
Ordinarie tees på alla hål.

Väl värt en avstickare om du åker på E4:an och har några timmar över.
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

Funderar på om Charlie fortfarande är engagerad i denna klubb, eller har seglingen tagit överhand ;)
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4704
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Spelade Gränna idag och skicket på banan var mycket bra!

Banvärden sa att den aldrig varit bättre och fairways var fantastiska, greerna jämna men inte så snabba. Rekommenderas varmt.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Skriv svar