Tripp till skåne!

Recensera eller fråga om tips...
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Tjena!

Vi är ett sällskap som vecka 30 ska ner till skåne och eftersom att vi alla är golftokiga tänkte vi ta tillfället i akt att spela 3-4 olika banor. Vore guld om någon mer informerad kunde ge tips på fina banor till ett hyfsat pris.

Vi har tittat närmare på dessa banor:
Mölle GK
Lilla vik
Djupadal
Kristanstad GK

Tycker ni att man bör byta ut och lägga till någon annan än dessa banor?
All info uppskattas :)
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
Johnnyj
Inlägg: 40
Blev medlem: 15 jan 2015, 19:59

Jag skulle rekomdera abbekås Gk, vasatorp och Bjäre gk
Hcp 11.8
Driver: Titleist 915 d2 9,5
Spoon: Titleist fw915
Hybrid: Adams mini 19
Järn Titleist mb 714 p-4
Wedge Titleist vokey
Putter Scotty Cameron golo 3
Boll Titleist Prov1x
svalle
Inlägg: 176
Blev medlem: 11 jun 2015, 09:37

Vasatorp, PGA, Ljunghusen och Falsterbo. Sen älskar jag Trelleborg av någon anledning.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
WITB 2020
Driver: Ping G30 LS
Spoon: Callaway XR
Utility: TM Gapr Low
Hybrid: Adams Golf 20*
Järn: Taylor Made TP
Wedgar: Mack Daddy 4 52/10, 56/10, 60/10
Putter: Taylor Made Spider X
Boll: Pro v1 HCP: +0,4
HIO: 2
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Det går inte annat än att rekommendera PGA - det kostar men det är väl spenderade pengar. Själv har jag även en liten förkärlek till Lunds Akademiska.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Ni båda rekommenderar Vasatorp så den kanske man skulle spana in! Vi kommer att bo på österlen så banor i det området är att föredra.

Ingen som har recensioner på banorna jag skrev om i trådstarten, är de något att ha? =)
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
Mikeryder
Inlägg: 57
Blev medlem: 06 apr 2015, 18:28

Är ni i kristianstad så ska ni lira Araslövs GK. Gamla banan för härlig klassisk parkbana, lite i skog och lite på fälten och nya (södra) för modern design och riktigt snabba och vassa greener. Missa inte restaurangen! Kristianstad GK var varit bra men de var haft ekonomiska problem senaste åren och är troligen inte i toppskick längre.

Har spelat Mölle också och läget och miljön är väldigt speciellt men tyvärr är banan lite trång mellan hålen och man spelar fram och tillbaka. Vi kommer inte spela den igen men kul att ha gjort en gång. Förresten är ju Mölle i andra änden av Skåne från Österlen? ;)

Skickat från min SGP712 via Tapatalk
Driver: Titleist 915D2 10,5° Stiff FW: 915F 15° stiff Hybrid: 816H1 19° stiff Järn: 716 AP2 5-pw, 4i T-MB KBS Tour Wedgar: Titleist SM6 50°,54°,58° Putter: Ping Vault Anser 2 Slate.
ricky
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 jul 2014, 19:34

Jag tackar för svaren i tråden! Vi har nu bestämt oss för att spela följande banor:

Vasatorp (tournament course)
Rya GK
Lilla Vik
Djupadal

Veckan efter blir det en tur upp till stockholm där Ullna och bro hof skall spelas, roliga dagar som väntar ;)
Mikeryder skrev:Har spelat Mölle också och läget och miljön är väldigt speciellt men tyvärr är banan lite trång mellan hålen och man spelar fram och tillbaka. Vi kommer inte spela den igen men kul att ha gjort en gång. Förresten är ju Mölle i andra änden av Skåne från Österlen? ;)

Skickat från min SGP712 via Tapatalk
Precis, då vi ska åka ner till helsingborgsområdet för att möta upp ett annat gäng så tänkte vi passa på att spela en bana "på vägen ner" :)
En usel dag på Golfbanan är i alla fall bättre än en kanondag på jobbet!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Det låter som en grym sommar!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
rolf
Inlägg: 122
Blev medlem: 12 maj 2014, 17:30

ricky skrev:Jag tackar för svaren i tråden! Vi har nu bestämt oss för att spela följande banor:

Vasatorp (tournament course)
Rya GK
Lilla Vik
Djupadal

Veckan efter blir det en tur upp till stockholm där Ullna och bro hof skall spelas, roliga dagar som väntar ;)
Mikeryder skrev:Har spelat Mölle också och läget och miljön är väldigt speciellt men tyvärr är banan lite trång mellan hålen och man spelar fram och tillbaka. Vi kommer inte spela den igen men kul att ha gjort en gång. Förresten är ju Mölle i andra änden av Skåne från Österlen? ;)

Skickat från min SGP712 via Tapatalk
Precis, då vi ska åka ner till helsingborgsområdet för att möta upp ett annat gäng så tänkte vi passa på att spela en bana "på vägen ner" :)
Välkomna till mina hemmabanor på Österlen!
Skriv svar