Font del Llop - Spanien

Recensera eller fråga om tips...
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag lirade vi Font del Llop som ligger inte långt från Alicante flygplats.
Banan ligger belägen mitt ute i ingenting bland berg och dalar. Vilket också ger banan sin unika layout.

Banan är omgiven av höga berg vilket gör i stort sett alla hål till riktigt bra fotohål. Banan är riktigt vacker. Många av hålen har rejäl höjdskillnad där du antingen ska jobba dig uppför mot hålen eller hålla bollen i spel via branta nedförsbackar.
Banans fairways är faktiskt något brittiska/links-aktiga med mycket kullar och bra rull i. Så det gäller att placera ut bollen.

Hinder bestod av både tillbyggda dammar, en del riktigt rejäla bunkrar men framförallt var de svåraste hindren ravinerna på några av hålen. Speciellt på hål 5 och 6. Jag hade en ganska kass driver-dag och missade rejält till höger på många hål, men banan var förlåtande för den som missar höger men straffande för den som missar vänster. Medan jag gick och slog min slice vidare fick mina vänner med hook-problem pegga upp en ny för på vänster sida låg outen!

Skicket var bra. Greenerna påminde om svenska greener. Ruffen var dock något helt annat. Fluffigt gräs som "satt ihop" som antingen peggade upp bollen eller borrade ned den.
Servicen var god. Vi kom, fick hjälp och kunde gå ut lite som vi ville. Andra rundan tog de endast 20 euro per person. Burgaren var bra i restaurangen.
Träningsområdet var ok. Du kunde värma upp men inte mer än vanligt. Range, putt och chip var samlat.

Överlag är den absolut värd att åka och spela. Framförallt för den unika layouten och omgivningarna.

Betyg, 3,5 av 5.
zvennebanan1
Inlägg: 19
Blev medlem: 02 sep 2014, 06:58

Har också spelat Font del Loop och gillar den skarpt. Som du säger så är det framförallt miljön som skiljer sig mest från andra banor i området.
Skriv svar