Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Abader skrev: 20 mar 2019, 12:51I mina ögon kan Ingen svensk golfare på herr eller damsidan kan mäta sig med Annika.
Hennes 8 major segrar talar för sig själv.
Hon är utan tvekan den bäste damgolfare vi haft men hon har ju inte en chans mot en manlig majorvinnare.
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Sandstream skrev:
Abader skrev: 20 mar 2019, 12:51I mina ögon kan Ingen svensk golfare på herr eller damsidan kan mäta sig med Annika.
Hennes 8 major segrar talar för sig själv.
Hon är utan tvekan den bäste damgolfare vi haft men hon har ju inte en chans mot en manlig majorvinnare.
Tycker att det synsättet känns lite fel. Inom golfen där hela hcp systemet gör att alla ska kunna tävla mot alla för att vi har olika förutsättningar. Då måste också de olika fysiska förutsättningarna som skiljer män och kvinnor också tas in i beräkningar.

Vilket det gör om man kollar meriter.
Då spelar båda spelarna efter sina förutsättningar.

Om Annika spelar mot Henrik från herr tee är klart att hon förlorar för hon har inte den fysiska förutsättningen att slå så långt.


Annika har efter sina förutsättningar dominerat golfen.
Henrik har efter sina förutsättningar inte dominerat.

Så det beror på hur man ser på det och jag är inte här för att få någon att ändra sig utan bara dela min syn på saken,

Må gött



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Abader skrev: 25 mar 2019, 14:54Tycker att det synsättet känns lite fel. Inom golfen där hela hcp systemet gör att alla ska kunna tävla mot alla för att vi har olika förutsättningar. Då måste också de olika fysiska förutsättningarna som skiljer män och kvinnor också tas in i beräkningar.

Vilket det gör om man kollar meriter.
Då spelar båda spelarna efter sina förutsättningar.

Om Annika spelar mot Henrik från herr tee är klart att hon förlorar för hon har inte den fysiska förutsättningen att slå så långt.


Annika har efter sina förutsättningar dominerat golfen.
Henrik har efter sina förutsättningar inte dominerat.

Så det beror på hur man ser på det och jag är inte här för att få någon att ändra sig utan bara dela min syn på saken,

Må gött
Förstår precis hur de menar men de facto är Henrik en bättre golfare än Annika.
På samma sätt som Ronaldo är bättre än valfri damfotbollsspelare.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Kul med lite matchspel den här veckan och Stenson hamnade ju i en rolig grupp med match mot Mickelson idag.

Matchspel är roligare att titta på och spela och i år ska jag nog spela ännu mer match. Förra året blev det mest när det var dåliga förhållanden eller liknande som gjorde att man visste innan att man inte hade en chans att spela på sitt hcp.
Hcp: ~12
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Sandstream skrev:
Abader skrev: 25 mar 2019, 14:54Tycker att det synsättet känns lite fel. Inom golfen där hela hcp systemet gör att alla ska kunna tävla mot alla för att vi har olika förutsättningar. Då måste också de olika fysiska förutsättningarna som skiljer män och kvinnor också tas in i beräkningar.

Vilket det gör om man kollar meriter.
Då spelar båda spelarna efter sina förutsättningar.

Om Annika spelar mot Henrik från herr tee är klart att hon förlorar för hon har inte den fysiska förutsättningen att slå så långt.


Annika har efter sina förutsättningar dominerat golfen.
Henrik har efter sina förutsättningar inte dominerat.

Så det beror på hur man ser på det och jag är inte här för att få någon att ändra sig utan bara dela min syn på saken,

Må gött
Förstår precis hur de menar men de facto är Henrik en bättre golfare än Annika.
På samma sätt som Ronaldo är bättre än valfri damfotbollsspelare.
Förstår hur du menar men kan fortfarande inte hålla med. Lägsta rundan Annika har presterat på tävling är ju sin berömda 59, kan inte i huvudet vad Henrik har men är ju inte 59 får har ju hon det bästa svenska golfresultatet genomtiderna.

Kom på nu att vi kanske har olika ingångsvärden på det här.

Jag har haft ingången att det är Sveriges största golfare genomtiderna vi diskuterar.



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Abader skrev: 27 mar 2019, 14:41 Förstår hur du menar men kan fortfarande inte hålla med. Lägsta rundan Annika har presterat på tävling är ju sin berömda 59, kan inte i huvudet vad Henrik har men är ju inte 59 får har ju hon det bästa svenska golfresultatet genomtiderna.

Kom på nu att vi kanske har olika ingångsvärden på det här.

Jag har haft ingången att det är Sveriges största golfare genomtiderna vi diskuterar.
Vi diskuterar samma sak men har olika sätt att se på det. Jag anser tex att Stefan Holm var en bättre höjdhoppare än Kajsa Bergkvist eftersom han hoppat högre.
På samma sätt är Patrik Sjöberg bättre än Holm.

Annika sköt sin 59:a på en bana som var betydligt kortare än de som männen spelar. Be DJ att spela ett par säsonger på damtouren så lär du få se ett antal 59:or och lägre.

Annika är den bästa kvinnliga golfaren vi haft, men inte den bästa golfaren.
Abader
Inlägg: 41
Blev medlem: 04 mar 2019, 18:33

Sandstream skrev:
Abader skrev: 27 mar 2019, 14:41 Förstår hur du menar men kan fortfarande inte hålla med. Lägsta rundan Annika har presterat på tävling är ju sin berömda 59, kan inte i huvudet vad Henrik har men är ju inte 59 får har ju hon det bästa svenska golfresultatet genomtiderna.

Kom på nu att vi kanske har olika ingångsvärden på det här.

Jag har haft ingången att det är Sveriges största golfare genomtiderna vi diskuterar.
Vi diskuterar samma sak men har olika sätt att se på det. Jag anser tex att Stefan Holm var en bättre höjdhoppare än Kajsa Bergkvist eftersom han hoppat högre.
På samma sätt är Patrik Sjöberg bättre än Holm.

Annika sköt sin 59:a på en bana som var betydligt kortare än de som männen spelar. Be DJ att spela ett par säsonger på damtouren så lär du få se ett antal 59:or och lägre.

Annika är den bästa kvinnliga golfaren vi haft, men inte den bästa golfaren.

Förstår hur du menar, jag håller inte med då jag ser på saken annorlunda men lets agree to disagree.

Tror inte någon av oss kommer ändra sig men har uppskattat diskussionen enormt. Alltid kul att diskutera med någon som inte ser på sakerna på samma sätt det är utvecklande och ger andra perspektiv.



Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Abader skrev: 27 mar 2019, 15:37Förstår hur du menar, jag håller inte med då jag ser på saken annorlunda men lets agree to disagree.
Tror inte någon av oss kommer ändra sig men har uppskattat diskussionen enormt. Alltid kul att diskutera med någon som inte ser på sakerna på samma sätt det är utvecklande och ger andra perspektiv.
:)
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Eftersom både Furyk och Stenson vunnit båda sina matcher blir det vinnaren av deras match som går vidare idag. Spännande!
Hcp: ~12
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sitter här i soffan och slökollat PGA Tour på Cmore och funderar på om det kommer några bilder på Blixt som just nu spelar bra.

Det som slår mig är just hur förlegad golf-sändningar är.
Hade jag kunnat se varenda slag från Blixt hade jag antagligen suttit klistrad tills han spelat klart.
Nu får jag följa CT Pan, Sned som spelar uselt, en loj Rahm och Xander.

Om inte golfens sätt att sända på förändras inom kort så tror jag att det är finito inom 10 år.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Skriv svar