Den stora tråden om PGA Tour

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Anders skrev:Hadwin i all ära, men fokuset var mest på Cantlay. Vad tror ni, har vi en ny världsetta där(givet att ryggen håller)? Spieth låg efter honom på amatörlistan hela tiden...
Svårt att se att han är en favorit till världsetta under de närmsta åren. Dessutom är det ju en stor skillnad på amatörnivå och proffsnivå, det finns åtskilliga exempel på redan.
Användarens profilbild
djerneborn
Inlägg: 247
Blev medlem: 27 apr 2016, 11:11
Ort: Göteborg

Hur känner ni för MatchPlay upplägget...
Jag tycker det känns lite tveksamt med gruppspelet...
Återigen kan det ju vara så att sista omgången inte betyder nåt för ena spelaren i matchen...
hellre långt och rakt än kort och snett
Instagram: @djerneborn
Twitter: @djerneborn
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

djerneborn skrev:Hur känner ni för MatchPlay upplägget...
Jag tycker det känns lite tveksamt med gruppspelet...
Återigen kan det ju vara så att sista omgången inte betyder nåt för ena spelaren i matchen...
Som jag förstått gillade väl spelarna mer det raka slutspelsträdet också? Vinn eller försvinn, rakt av.
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Byter Spieth caddie snart?

Edit:
Han klarar sig nog ändå
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Erikxson skrev:Byter Spieth caddie snart? Bild

Edit:
Han klarar sig nog ändå Bild
Jag skulle tro att han sitter säkert Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Brooks nya världsetta.
Vad tycker du om det?

Han som säger sig vara atlet först och golfare sen. Ett monster som krossar golfbanor. Han bjuder inte särskilt mycket på sig utan verkar vara en lugn maskin som bara producerar på.
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

JohanAdministratör skrev: 22 okt 2018, 08:06 Brooks nya världsetta.
Vad tycker du om det?

Han som säger sig vara atlet först och golfare sen. Ett monster som krossar golfbanor. Han bjuder inte särskilt mycket på sig utan verkar vara en lugn maskin som bara producerar på.
Brooks är bättre än DJ kan jag tycka. Brooks har i år verkligen visas att han kan prestera när det gäller. Dock tycker jag Brooks precis som DJ är rätt tråkiga. Visst dom är grymma atleter, men en intressant fråga är hur bra skulle dom vara om vi gick tillbaka till golfen på 60-talet, dvs bort med alla hjälpmedel så att golfarna faktiskt måste tänka golf och inte bara kolla i sina charts vilken klubba dom ska välja och hur greenen faller och hur snabbt.

På så sätt gillar jag Spieth, då han verkligen tänker golf!

Men i slutändan är smaken precis som baken! :)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

e-Fredde skrev: 10 nov 2018, 09:32
Brooks är bättre än DJ kan jag tycka. Brooks har i år verkligen visas att han kan prestera när det gäller. Dock tycker jag Brooks precis som DJ är rätt tråkiga. Visst dom är grymma atleter, men en intressant fråga är hur bra skulle dom vara om vi gick tillbaka till golfen på 60-talet, dvs bort med alla hjälpmedel så att golfarna faktiskt måste tänka golf och inte bara kolla i sina charts vilken klubba dom ska välja och hur greenen faller och hur snabbt.

På så sätt gillar jag Spieth, då han verkligen tänker golf!

Men i slutändan är smaken precis som baken! :)
Det där är ett argument som jag inte riktigt köper - skulle det vara så att dagens hjälpmedel är så fantastiska så skulle vi ju ha sett spelare som Nicklaus missa puttar riktigt grovt för att det var hemliga breaks och annat. Kriitiken mot sådana hjälpmedel som utmätningar av såväl greener som fairways, avstånd och allt vad det är ser inte jag som ett problem eftersom det fortfarande är en spelare som ska slå slaget.
e-Fredde
Inlägg: 98
Blev medlem: 14 apr 2018, 19:46

MaxP skrev: 11 nov 2018, 09:04
e-Fredde skrev: 10 nov 2018, 09:32
Brooks är bättre än DJ kan jag tycka. Brooks har i år verkligen visas att han kan prestera när det gäller. Dock tycker jag Brooks precis som DJ är rätt tråkiga. Visst dom är grymma atleter, men en intressant fråga är hur bra skulle dom vara om vi gick tillbaka till golfen på 60-talet, dvs bort med alla hjälpmedel så att golfarna faktiskt måste tänka golf och inte bara kolla i sina charts vilken klubba dom ska välja och hur greenen faller och hur snabbt.

På så sätt gillar jag Spieth, då han verkligen tänker golf!

Men i slutändan är smaken precis som baken! :)
Det där är ett argument som jag inte riktigt köper - skulle det vara så att dagens hjälpmedel är så fantastiska så skulle vi ju ha sett spelare som Nicklaus missa puttar riktigt grovt för att det var hemliga breaks och annat. Kriitiken mot sådana hjälpmedel som utmätningar av såväl greener som fairways, avstånd och allt vad det är ser inte jag som ett problem eftersom det fortfarande är en spelare som ska slå slaget.
Precis som med allt så beror det ofta på. Vad jag menar är att dagens hjälpmedel i viss mån gör att proffsen inte behöver vara lika duktiga golfare.

Jag kan så klart vara helt fel ute, men alla dessa tabeller och shit som de läser gör att de inte behöver samma känsla när det gäller hur långt det är till flaggan osv.

Personligen tycker jag det är lite trist att se hur alla tar upp sina blädder block och går igenom dessa inför varje slag.

Att t ex Nicklaus inte missade puttar grovt kanske snarare beror på att han faktiskt kunde läsa en green utan att behöva titta i ett blädderblock?

Det skulle vara intressant att se vad som hände om det helt plötsligt inte blev tillåtet med alla blädderblock med info om avstånd mm. Kanske resultaten inte skulle påverkas nämnvärt, eller så kanske resultaten för vissa skulle påverkas ordentligt?

Nåja, bara min känsla att det är lite trist.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

e-Fredde skrev: 11 nov 2018, 15:18Precis som med allt så beror det ofta på. Vad jag menar är att dagens hjälpmedel i viss mån gör att proffsen inte behöver vara lika duktiga golfare.

Jag kan så klart vara helt fel ute, men alla dessa tabeller och shit som de läser gör att de inte behöver samma känsla när det gäller hur långt det är till flaggan osv.

Personligen tycker jag det är lite trist att se hur alla tar upp sina blädder block och går igenom dessa inför varje slag.

Att t ex Nicklaus inte missade puttar grovt kanske snarare beror på att han faktiskt kunde läsa en green utan att behöva titta i ett blädderblock?

Det skulle vara intressant att se vad som hände om det helt plötsligt inte blev tillåtet med alla blädderblock med info om avstånd mm. Kanske resultaten inte skulle påverkas nämnvärt, eller så kanske resultaten för vissa skulle påverkas ordentligt?

Nåja, bara min känsla att det är lite trist.
Men avstånd har de ju haft från sina caddiesar sen urminnestider och innan de fick färdiga 3D-kartor över greenerna så gjorde de anteckningar själva under inspelsvarven.

Men jag håller med om att de inte borde få ha en enda anteckning när det gäller greenens lutning.
Skriv svar