US Open 2019

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Marcus Kinhult har lyckats kvalificera sig till US Open, så nu kanske det finns en chans för en svensk vinst! Vanligtvis spelas kanske US Open för långt för honom, men Pebble Beach är ju lite annorlunda med små greener. Känns mer som en svensk bana med bättre skick och utsikt. Vet dock inte hur lång banan spelas, men Marcus är definitivt vår svenska spelare med bäst form.

Kommer vara så mycket roligare att titta på US Open i år jämfört mot de torra åkrarna de senaste två åren... Ok, Shinnecock är den fin bana, men den gör sig inte bra på TV helt enkelt.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Tror helgens vinnare, Patrick Cantlay, kan bli farlig.

Funderar på att ta gratiserbjudandet från Golfförbundet och se tävlingen på Viaplay.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Så kul med Kinhult i startfältet.
Jag kan varmt rekommendera amerikanska Golf Digest youtubekanal där de går igenom hål för hål. Banan är så jäkla spektakulär. Ser riktigt svår ut på ett klassiskt sätt.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 04 jun 2019, 10:52 Tror helgens vinnare, Patrick Cantlay, kan bli farlig.

Funderar på att ta gratiserbjudandet från Golfförbundet och se tävlingen på Viaplay.
Hehe, tredje sommaren jag använder det erbjudandet, bara att använda en ny mail varje gång... Säger upp det direkt så man inte betalar en krona. Viasat är på tok för dyrt, 399 kronor för att se Europatouren och majors. Cmore som är så mycket bättre och har PGA touren kostar 150 kronor.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 04 jun 2019, 11:59Hehe, tredje sommaren jag använder det erbjudandet, bara att använda en ny mail varje gång... Säger upp det direkt så man inte betalar en krona. Viasat är på tok för dyrt, 399 kronor för att se Europatouren och majors. Cmore som är så mycket bättre och har PGA touren kostar 150 kronor.
Tror det är samma pris, 399:-, för C More Play med sportpaketet.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev: 04 jun 2019, 11:12 Så kul med Kinhult i startfältet.
Jag kan varmt rekommendera amerikanska Golf Digest youtubekanal där de går igenom hål för hål. Banan är så jäkla spektakulär. Ser riktigt svår ut på ett klassiskt sätt.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Crossfield spelade där nyligen och la ut ett par videos.
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Sandstream skrev: 04 jun 2019, 12:42
Niklas skrev: 04 jun 2019, 11:59Hehe, tredje sommaren jag använder det erbjudandet, bara att använda en ny mail varje gång... Säger upp det direkt så man inte betalar en krona. Viasat är på tok för dyrt, 399 kronor för att se Europatouren och majors. Cmore som är så mycket bättre och har PGA touren kostar 150 kronor.
Tror det är samma pris, 399:-, för C More Play med sportpaketet.
https://www.cmore.se/sport/golf 199 kronor, de har visst höjt sen det priset jag kommer ihåg. Skillnaden mellan Viasat och Cmore är att Viasat måste man betala för alla skitkanaler också, men på Cmore kan man välja endast sport utan krav på något baspaket.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 05 jun 2019, 06:50https://www.cmore.se/sport/golf 199 kronor, de har visst höjt sen det priset jag kommer ihåg. Skillnaden mellan Viasat och Cmore är att Viasat måste man betala för alla skitkanaler också, men på Cmore kan man välja endast sport utan krav på något baspaket.
Okej!
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

Rory McIlRoy vaknar till liv igen efter att ha varit ganska anonym efter segern i Players. Kan han ha en chans den här veckan igen? Jag hoppas det iaf för jag tycker han är roligare att titta på än Tiger eller Koepka.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 10 jun 2019, 06:50 Rory McIlRoy vaknar till liv igen efter att ha varit ganska anonym efter segern i Players. Kan han ha en chans den här veckan igen? Jag hoppas det iaf för jag tycker han är roligare att titta på än Tiger eller Koepka.
Lite OT kanske men tänkte på det här med spelare som är roliga att titta på.

Såg 15-20 min från en Champions Tour-tävlingen i helgen och vilken skillnad det är på de gamla gubbarnas svingar och dagens robotar.
Slagen var inte i något man hoppade jämfota över men det var kul att de flesta har så olika stilar men ändå får ungefär samma resultat.
Skriv svar