Masters 2015

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Wow vad Spieth har spelat fint.
Senaste nytt är att Stenson kan tvingas bryta...
http://www.svt.se/nyhetsklipp/sport/article2827542.svt


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag såg G McDowell skrev på sin Instagram att det var tre pinnat som var tuffa. Resten var möjliga


Skickas från min iPhone via Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Beror mer på skicket på banan. Blötare än vanligt både på fairways och greener, då blir det lite mer prickskytte!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

De sa på sändningen i går att med så här låga scorer första dagen kommer torksystemet att få jobba under natten och i morgon kommer greenerna vara mycket snabbare.

En sak jag regerade på under den tid jag tittade, fram till ca 00:30, var att producenten visade massor av Garcia och Day men nästan ingenting av Fowler trots att de gick i samma boll. Brukar de planera sånt i förväg och kanske kommer att visa mer av Fowler en annan dag?

Trist att TV-produktionen är så fokuserad på ett par spelare. Att se Garcia sitta i en bunker och läsa en putt i 30 sekunder med ett snabbt avbrott för en åskådare som petar näsan känns lite som slöseri :(
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Getinthehole skrev:Det är bildproducent på det tv-bolaget som sänder som bestämmer under sändningen vad som ska visas.
Nu verkar inte SVT få vara med och bestämma men du kanske menade det amerikanska bolaget?

Vid tex OS så har kan SVT välja själva vad de vill visa.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

I detta fall utgår jag från att Masters eller PGA Touren säljer ett helt "paket" med bilder. Lite i stil med "Detta är vad ni får, var glada för det.".
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Tråkigt att vissa spelare inte visas för att tiger ska slå sina bollar i skogen
Senast redigerad av trippelhej den 10 apr 2015, 18:32, redigerad totalt 1 gånger.
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Vill ni se stenson kan det vara nu ni ska kolla, har sett mer stenson senaste 15minuterna än hela kvällen igår.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Med ett nätverk hittade man en GolfChannel Stream som funkar fint. Finns det något bättre än att lyssna på Brandel Chamblee hitta på massor av nya svingteorier för alla...


Sent from my iPhone using Tapatalk
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Då spelar Stenson med 13 klubbor.
Skriv svar