US OPEN - Chambers Bay

Här snackar vi allt som har med svenska tourer och världstourer att göra.
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

MaxP skrev:men det var länge sen det kändes så ointressant med US Open.
Är det banans "konstighet" som får dig att tappa intresset eller något annat?
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Är det bara jag som blir less på att kommentatorerna ska påminna en om att Phil är en 'masterwedgeshotter' osv. Visst han kan slå en wedge men kan dom sluta säga det hela tiden!
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Erikxson skrev:Är det bara jag som blir less på att kommentatorerna ska påminna en om att Phil är en 'masterwedgeshotter' osv. Visst han kan slå en wedge men kan dom sluta säga det hela tiden!
Håller med. Ungefär som att de alltid nämner Stensons ballstriking/spoon eller Bubbas driver. Känns dock som att det är något de fyller ut luften med, för att ha något vettigt att säga. Och kanske för att vägleda nya tittare (hur många procent av tittarna som nu kan tänkas vara det).

Dock, apropå Mickelson, så är frågan hur många av hans signaturlobbar han satt nära kopp på sistone egentligen. Färre än många andra mer traditionellt duktiga närspelare skulle jag tro, men det är kanske föremål för en egen diskussionstråd.
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
trippelhej
Inlägg: 532
Blev medlem: 19 maj 2014, 14:16

Hollowind skrev:
Erikxson skrev:Är det bara jag som blir less på att kommentatorerna ska påminna en om att Phil är en 'masterwedgeshotter' osv. Visst han kan slå en wedge men kan dom sluta säga det hela tiden!
Dock, apropå Mickelson, så är frågan hur många av hans signaturlobbar han satt nära kopp på sistone egentligen. Färre än många andra mer traditionellt duktiga närspelare skulle jag tro, men det är kanske föremål för en egen diskussionstråd.
Skulle tro att det beror mycket på "yngre dar", men nog har han slagit några omöjliga slag senaste åren också
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Hollowind skrev:
MaxP skrev:men det var länge sen det kändes så ointressant med US Open.
Är det banans "konstighet" som får dig att tappa intresset eller något annat?
Konstigheten framförallt. Därtill svårigheten att lokalisera vart spelarna är. Jämför med Augusta där jag som tittare har stenkoll på hur hålet spelas, ser ut och om det är lätt/svårt. Då är det roligt att hänga med!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Har bara streamat amerikanska sändningen hittills. Hur har Viasat varit? Kommer kika Viasat ikväll, frågan är hur länge man orkar vara uppe...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

JohanAdministratör skrev:Har bara streamat amerikanska sändningen hittills. Hur har Viasat varit? Kommer kika Viasat ikväll, frågan är hur länge man orkar vara uppe...
Som vanligt när svenska kanaler sätter in amatörer som kommentatorer blir det så där. De babblar på men har inte samma koll och känsla som sina engelskspråkiga kollegor :?

Kan nog bara komma på två sporter där jag föredrar svenska kommentatorer och det är hockey och längdskidor :)
Wolfsheim
Inlägg: 843
Blev medlem: 14 maj 2014, 17:51

Curling e rätt ok med svenska kommentatorer oxå ;) Kan nog rada upp en del. Dock fotboll tex ska de okunniga svenska amatörerna hålla sig så långt ifrån d bara går. Skysport all the way baby...
Instagram kewinsfoto och rawphotographygbg
Hemmaklubb Albatross Gk
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Wolfsheim skrev:Curling e rätt ok med svenska kommentatorer oxå ;) Kan nog rada upp en del. Dock fotboll tex ska de okunniga svenska amatörerna hålla sig så långt ifrån d bara går. Skysport all the way baby...
Undra om inte curling också gör sig bättre med engelska kommentatorer :D
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Hur lång är Ernie Els och vad väger han? :shock:
Ser ut som han har en tandpetare i handen när han svingar! :lol:
Skriv svar