Marcus⎪Projekt "skjuta par"

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Klasson9
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 jul 2018, 17:26

JonWol skrev:Välkommen till bloggandet! Skall bli mycket spännande att följa!
Tack, det ska bli kul att köra igång själv och följa er andra!
Driver: Titleist 915 D2
FW3 : Titleist 915F
Hybrid: Titleist 816 H1
Järn: Titliest AP2 714 4-P
Wedgar: Titleist SM 5 50,55,60
Putter: Scotty Cameron Studio Design 1,5
Boll: Titleist Prov1x
HCP: 4,5
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Riktigt snyggt med en 74:a!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Klasson9
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 jul 2018, 17:26

JohanAdministratör skrev:Riktigt snyggt med en 74:a!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack! Par känns mer och mer realistiskt
Driver: Titleist 915 D2
FW3 : Titleist 915F
Hybrid: Titleist 816 H1
Järn: Titliest AP2 714 4-P
Wedgar: Titleist SM 5 50,55,60
Putter: Scotty Cameron Studio Design 1,5
Boll: Titleist Prov1x
HCP: 4,5
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Klasson9 skrev:
MaxP skrev:
Klasson9 skrev:Hej allesammans!

Marcus heter jag och bor i Borås. Tänkte försöka börja skriva här för att få ur mig alla tankar som har med golf att göra då min sambo helt fullkomligt saknar intresse för denna underbara sport.

Hur skulle jag beskriva mig själv då? Förmodligen som en golftokig "förtids-hockey-pensionär", efter en elitsatsning som inte gick vägen och slutade med tre knäoperationer innan 20 år fyllda så vad jag tvungen att hitta något annat att fylla min lediga tid med.

Golf var absolut inte ett självklart val då jag som en "tuff och hård hockeyspelare" aldrig har tyckt att golf har varit en "riktig sport". Men av en ren slump och en aning uttråkan (kan man skriva så?..) så bestämde jag och en kompis oss för att ta grönt kort och HERREGUD vad det har gått utför med mitt beroende sedan den första dagen. Den 12 maj 2015 började det, och idag ca tre år senare har jag 5,2 i hcp.

Tränar golf så fort jag får tid, under de första två åren blev de runt 10 000 bollar på rangen och i år ser det inte bättre ut...
Kan inte förstå hur svårt de ska vara att göra par på varje hål, och det är också det som är målet. Att innan jag spelat golf i 5 åt ha skjutit par minst en gång.

Svinga lugnt så hörs vi!
Mycket intressant projekt, jag ser fram emot att följa det.
En sak jag kom att tänka på var Cordie Walkers projekt han gör under juli månad att skjuta just par men han gör det från 150 meter och bakåt. För att se vart gränsen går där det inte längre är möjligt. Kanske vore det något?
Ja det låter också intressant!
Måste passa på att tacka dig för min förståelse för vad fysträning gör för golfen. Efter min avslutade satsning på hockeyn tränade jag inte en enda gång på 7 månader, efter att ha tränat minst 10 pass i veckan till att inte träna alls gjorde ju inte underverk för min kropp precis... men det kändes som att jag inte hade något att träna för längre, jag hade ju bestämt mig för att lägga ner hockeyn. Men efter att jag börjat träna minst 4 ggr i veckan igen så mår både huvud och kropp mycket bättre och det syns också på min golf. Från att nästan varje gång bryta ihop både mentalt och fysiskt efter ca 14 hål till att nu känna mig hungrig och börjat avsluta starkt med ofta en birdie sista 5!

Så tack för inspirationen i både video- och podd-format!
Kul att kunna hjälpa till! Kör hårt.
Klasson9
Inlägg: 9
Blev medlem: 09 jul 2018, 17:26

Idag var det dags för ännu en runda i det fina vädret, denna gången på Bredaregs GK utanför Borås.

Det känns som att paret närmar sig efter ännu en +2 runda. Denna var dock inte lika skön som den förra trots en fin birdie på 18e. En missad 1,5m putt för par på 16 och en dubbel på 17 efter utslaget out... Så det hade kunnat bli bättre.

Imorgon blir det en runda på Hulta GK igen och det känns som att jag har en bra chans då!

Ha det fint och svinga lugnt!
Driver: Titleist 915 D2
FW3 : Titleist 915F
Hybrid: Titleist 816 H1
Järn: Titliest AP2 714 4-P
Wedgar: Titleist SM 5 50,55,60
Putter: Scotty Cameron Studio Design 1,5
Boll: Titleist Prov1x
HCP: 4,5
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Det är skönt att känns att man lämnat slag ute på banan, det inger hopp om lägre scorer...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar