Jakten på att bli singel!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Davva89
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 aug 2017, 09:13

stevvee skrev:Har du enbart problem med slice med drivern eller finns den skruven med järnen också ?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kan komma väldigt sällan med dom längre järnen (3,4,5). Brukar kunna fade med 7an men kanske är bara för att jag har den skruven naturligt men inte lika mycket. (Med fade så menar jag medvetet då det är ett ställe på banan som jag inte når förbi dogleg höger utan måste ta 7an sista biten för att nå in.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Klubbor
Järn: Callaway X Hot A-5
Järn: Callaway X Hot PRO 4-3
Hybrid: Callaway X Hot PRO 18°
Driver: Callaway Big Bertha Alpha 815 Double Black Diamond
Wedge: Solid Elite 56° Callaway X-series 52°
Davva89
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 aug 2017, 09:13

Så där en lite uppdatering så här på morgonkvisten :) har limmat förlängare på min järn 3,4 då övriga klubbor är förlängda så vill jag ha dessa det med :)

Har införskaffat ny golfvagn och monterat en ny putter hållare som ska testas idag på en tävling.

Har lyckats sänka mig till 24,8 men behöver komma under 22,5 innan v.30 så jag får spela B-klass på singel tävling :)
Det borde gå då jag känner att det går bra för mig nu :)

Har tränat en del med drivern och trä3an. Slår över 200M och 8/10 går rakt medans 1/10 går skarpt höger och den sista är vara lite lätt. Sköt ungefär 60 bollar för att komma fram till detta ;) frågade en kompis som kan fade&draw hur man drawar då jag tänkte att det kunde hjälpa, så han visade hur man går tillväga med detta och det verkar fungera.

Nu så ska jag ladda upp inför dagens greensome tävling och hoppas klubborna levererar :) mvh

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Klubbor
Järn: Callaway X Hot A-5
Järn: Callaway X Hot PRO 4-3
Hybrid: Callaway X Hot PRO 18°
Driver: Callaway Big Bertha Alpha 815 Double Black Diamond
Wedge: Solid Elite 56° Callaway X-series 52°
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Kul att du fortfarande upptäcker nya vägar till lägre score.
Jag stod själv igår och bara lekte med skruvar på rangen och det är så jag tycker man lär sig bäst. Vad tycker du är enklast att slå? Draw eller fade?
Davva89
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 aug 2017, 09:13

JohanAdministratör skrev:Kul att du fortfarande upptäcker nya vägar till lägre score.
Jag stod själv igår och bara lekte med skruvar på rangen och det är så jag tycker man lär sig bäst. Vad tycker du är enklast att slå? Draw eller fade?
Enklast är ju fade för mig då den är naturlig för mig men får oftast för mycket så det mer liknar slice. När jag kör draw så blir den oftast kort och kommer inte alls fit jag siktar. Gör sista veckan nu och går sen på semester, då ska jag köra på med golfen och hoppas jag kan hitta något som ger mig mer kontroll. Slog min längsta drive någonsin på tävling mätte upp den till 245M. Detta har börjat göra att rangen inte räcker till ibland när jag får till ett guld slag ;) skulle vilja se en video på hur dom går ner till minsta detalj hur man drawar och fadear bättre :) just nu får man köra lite på känsla men tycker det inte stämmer riktigt då det känns mer som man slicar än att man har kontroll på slaget fullt ut :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Klubbor
Järn: Callaway X Hot A-5
Järn: Callaway X Hot PRO 4-3
Hybrid: Callaway X Hot PRO 18°
Driver: Callaway Big Bertha Alpha 815 Double Black Diamond
Wedge: Solid Elite 56° Callaway X-series 52°
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Jag tycker själv det är enklare att slå en draw eller hook än en fade och slice. Tror det har med min rörlighet att göra..


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Davva89
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 aug 2017, 09:13

Nu äntligen är semestern här :D
Har gjort en plan för vad jag ska träna på under veckan så får se hur det går :)

Måndag: eventuellt en 3 manna scramble tävling. Annars blir det Rangen samt närspelsträning.

Tisdag: gå en 18-hålsrunda med ordentlig uppvärmning.

Onsdag: träna på det som kändes dåligt på rundan från igår

Torsdag 18-håls runda

Fredag: träning på utslag samt närspel

Lördag: vila å förberedelse inför tävling

Söndag: GOLFVECKAN STARTAR :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Klubbor
Järn: Callaway X Hot A-5
Järn: Callaway X Hot PRO 4-3
Hybrid: Callaway X Hot PRO 18°
Driver: Callaway Big Bertha Alpha 815 Double Black Diamond
Wedge: Solid Elite 56° Callaway X-series 52°
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Davva89 skrev:Nu äntligen är semestern här :D
Har gjort en plan för vad jag ska träna på under veckan så får se hur det går :)

Måndag: eventuellt en 3 manna scramble tävling. Annars blir det Rangen samt närspelsträning.

Tisdag: gå en 18-hålsrunda med ordentlig uppvärmning.

Onsdag: träna på det som kändes dåligt på rundan från igår

Torsdag 18-håls runda

Fredag: träning på utslag samt närspel

Lördag: vila å förberedelse inför tävling

Söndag: GOLFVECKAN STARTAR :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Det är så du laddar ordentligt! 8-)
Davva89
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 aug 2017, 09:13

Så en liten uppdatering då :)

Ska börja vara väldigt nekativ och all glädje försvann för golfen en kort sväng. Varför då undrar ni? Jo det ska jag berätta!

Började i måndags då jag gick en 18-hålare. Vädret värmde och började rekord bra dom 3 första hålen par,par & birde (4,4,2) vilket gav mig då 10 poäng. Sen började det gå troll i klubborna. Körde på med 2 tripplar 5dubbel och 2 streckade. Resten spela jag helt okej på men fick bara ihop 27 poäng ändå.
Tisdag
Började som dagen innan fast bättre birde,par,par,birde. Å sen börja trollen vandra i klubborna. Kan vara jag som inte druckit ordentligt fast jag inte känner någon skillnad, kan även vara att jag börja bli för säker i mitt spel så att jag slappnar av och bara slår och inte tänker efter. Bollar gick åt alla håll men inte dit jag ville. Det jag tar med mig från denna dagen är mina puttar (Bara 1 eller 2 putt hela vägen). På inspel som var från mindre än 5M från green så började jag knacka bollarna istället för att chippa. Detta funkade riktigt bra och jag fick dom att snabbt stanna och slickade pinnen många gånger och la mig mellan 10-60cm från flag när den stannat.
På eftermiddagen så hade jag en inbokad lektion med våran PRO. Jag har haft såna problem med drivern på slutet att jag har nog provat 3 olika sätt att slå på men inget har fungerat i det långa loppet. Så han kollade hur jag svinga å drog mig tillbaka till samma ställning som han visat mig förra året när jag var hos honom. Helt otroligt att något man trodde satt i benmärgen vid det här laget kunde ändras hos en och göra att man vart så otroligt ojämn. Mina slag med järnen gick helt plötsligt rakt igen och drivern lika så. Jag har börjat få in rörelsen i höften igen och då jag har lagt på mer muskler så har även kroppen blivit lite rörligare. Våran ranch är ca 220M och mina slog ner vid 200 markeringen för att sedan studsa ut i skogen. Den känslan är så otroligt rolig att känna igen! Gud vad kul det vart helt plötsligt att slå till bollar. Jag var så less på det då jag har som mål att gå ner 2,0 innan söndag denna vecka.
Idag Onsdag
Har inte gjort något då kroppen tog ut sin rätt och krävde vila efter konstant golfspelande i gastande sol sen i lördags. Men imorgon ska jag åka upp och träna lite först för att sedan på kvällen gå en 9a. Sen blir det träning samt att gå ut en sista runda innan golfveckan börjar här :)

Så nu tar jag nya tag och hoppas detta kommer hjälpa mig i det långa loppet :)

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Klubbor
Järn: Callaway X Hot A-5
Järn: Callaway X Hot PRO 4-3
Hybrid: Callaway X Hot PRO 18°
Driver: Callaway Big Bertha Alpha 815 Double Black Diamond
Wedge: Solid Elite 56° Callaway X-series 52°
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

Har varit i samma sits, men ett jättetips. Skit i att räkna poäng. Bry dig inte om det utan spela bara hål för hål, och koncentrera dig på ditt spel istället. När man får bra starter kan man lätt börja sväva iväg i tankarna helt omedvetet och tänka på 40+ poängs rundor och vad skulle jag få för hcp då osv.

Jag har varit där och jobbat mycket på det, nu jobbar jag på en hel annan nivå och spelar som jag aldrig gjort förr. Jag tänker helt enkelt inte på rundan eller vad jag gör för något utan enbart att jag skall skjuta en bra score på hålet.
Har på 7 rundor skjutit runt 40 poäng på 4 rundor och en 9 hålare på 20 poäng en 36.
Och då har jag inte direkt många slag längre.
Nu tycker jag räkna poäng är fel ändå utan man skall se till slagen men det beror ju också på vilken nivå man är på.

Ta en runda på en okänd bana för dig eller där du inte har koll på hur många slag du har. Kör ett rent scorekort och sen spelar du bara. Räkna ihop efteråt och se vad som händer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Davva89
Inlägg: 38
Blev medlem: 31 aug 2017, 09:13

Tack för tipset :) ska göra det :) får ta på mig skygglappar å kåpor över öronen så får jag bara ta å köra sen :) jag kommer med en kortfattad rapport ikväll hur det gick :)
stevvee skrev:Har varit i samma sits, men ett jättetips. Skit i att räkna poäng. Bry dig inte om det utan spela bara hål för hål, och koncentrera dig på ditt spel istället. När man får bra starter kan man lätt börja sväva iväg i tankarna helt omedvetet och tänka på 40+ poängs rundor och vad skulle jag få för hcp då osv.

Jag har varit där och jobbat mycket på det, nu jobbar jag på en hel annan nivå och spelar som jag aldrig gjort förr. Jag tänker helt enkelt inte på rundan eller vad jag gör för något utan enbart att jag skall skjuta en bra score på hålet.
Har på 7 rundor skjutit runt 40 poäng på 4 rundor och en 9 hålare på 20 poäng en 36.
Och då har jag inte direkt många slag längre.
Nu tycker jag räkna poäng är fel ändå utan man skall se till slagen men det beror ju också på vilken nivå man är på.

Ta en runda på en okänd bana för dig eller där du inte har koll på hur många slag du har. Kör ett rent scorekort och sen spelar du bara. Räkna ihop efteråt och se vad som händer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Klubbor
Järn: Callaway X Hot A-5
Järn: Callaway X Hot PRO 4-3
Hybrid: Callaway X Hot PRO 18°
Driver: Callaway Big Bertha Alpha 815 Double Black Diamond
Wedge: Solid Elite 56° Callaway X-series 52°
Skriv svar