Jakten på att bli singel!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

stevvee skrev:Har varit i samma sits, men ett jättetips. Skit i att räkna poäng. Bry dig inte om det utan spela bara hål för hål, och koncentrera dig på ditt spel istället. När man får bra starter kan man lätt börja sväva iväg i tankarna helt omedvetet och tänka på 40+ poängs rundor och vad skulle jag få för hcp då osv.

Jag har varit där och jobbat mycket på det, nu jobbar jag på en hel annan nivå och spelar som jag aldrig gjort förr. Jag tänker helt enkelt inte på rundan eller vad jag gör för något utan enbart att jag skall skjuta en bra score på hålet.
Har på 7 rundor skjutit runt 40 poäng på 4 rundor och en 9 hålare på 20 poäng en 36.
Och då har jag inte direkt många slag längre.
Nu tycker jag räkna poäng är fel ändå utan man skall se till slagen men det beror ju också på vilken nivå man är på.

Ta en runda på en okänd bana för dig eller där du inte har koll på hur många slag du har. Kör ett rent scorekort och sen spelar du bara. Räkna ihop efteråt och se vad som händer.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bra tips!
Det är ett flertal gånger jag har insett med några hål kvar att jag har en sänkning på gång...det brukar oftast medföra att nästa utslag går in i skogen eller liknande. Fokus på bara nästa slag tycker jag är bäst (även om det kan vara svårt)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
Skriv svar