Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

MaxP skrev:
Paradispetter skrev: 15 feb 2019, 14:03
JohanAdministratör skrev:Jag har en tanke, jag gillar ju er och jag gillar att spela fina golfbanor.

Bro Hof Slott har ett företagsmedlemskap som kostar 28.000 kr. I det medlemskapet ingår 8 greenfee-checkar.
Jag funderar på om jag ska köpa ett sånt medlemskap och sedan använda de 8 checkarna för att spela med er forumiter.

Men då är frågan hur jag ska avgöra vem som ska få en check? Jag tar tacksamt emot idéer. Kanske veckans bästa forumit, eller quiz, finaste uppladdade bild med #svensktgolfforum.

Vad tror ni lockar engagemang?
Vill minnas att jag är finns med som marknadsföring Bild när spelar vi?

Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Tack för påminnelsen Petter! Jag hänger med! 8-)
Då var ett lag klart! 🤙🏼Bild


Sent from my iPhone using Svensktgolfforum
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:Jag har en tanke, jag gillar ju er och jag gillar att spela fina golfbanor.

Bro Hof Slott har ett företagsmedlemskap som kostar 28.000 kr. I det medlemskapet ingår 8 greenfee-checkar.
Jag funderar på om jag ska köpa ett sånt medlemskap och sedan använda de 8 checkarna för att spela med er forumiter.

Men då är frågan hur jag ska avgöra vem som ska få en check? Jag tar tacksamt emot idéer. Kanske veckans bästa forumit, eller quiz, finaste uppladdade bild med #svensktgolfforum.

Vad tror ni lockar engagemang?
Jag tycker du skall köra på känsla! Välj ut dom som du anser varit forumet trogna.. Medlemmar som skriver och deltar i trådarna. Dom som frekvent supportrar genom att tagga svensktgolfforum på sociala medier.. Plus en Greenfee för medlemmen med stört skägg såklart! BildBildBild🕺🏻


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
JonWol
Inlägg: 186
Blev medlem: 29 maj 2017, 20:04

JohanAdministratör skrev: 15 feb 2019, 13:42 Jag har en tanke, jag gillar ju er och jag gillar att spela fina golfbanor.

Bro Hof Slott har ett företagsmedlemskap som kostar 28.000 kr. I det medlemskapet ingår 8 greenfee-checkar.
Jag funderar på om jag ska köpa ett sånt medlemskap och sedan använda de 8 checkarna för att spela med er forumiter.

Men då är frågan hur jag ska avgöra vem som ska få en check? Jag tar tacksamt emot idéer. Kanske veckans bästa forumit, eller quiz, finaste uppladdade bild med #svensktgolfforum.

Vad tror ni lockar engagemang?
Tycker jag verkligen att du ska göra! Nån form av tävling hade väl varit trevligt. Men du kan ju dela upp det i flera olika tävlingar kanske, för maximal marknadsföringsfördel tänker jag. En instagramtävling kanske? En här på forumet? En på Fsport?

Jag vet inte exakt, men om du räknar dig själv + två vinnare per tävling så blir det ju fyra tävlingar till exempel.
Vänsterspelare
Vallentuna GK
HCP: 17, 0 Start 2020: 17,2
WITB 2020:
Titleist 917 D3 9,5° (8,75°)
TM R15 FW-3 15°
TM R15 H 19°
TM M4 2018 5-PW 2° up
Mizuno S18 45°, Mizuno S5 50°, Cleveland RTX-3 55° och 60° - alla 2° up
Scotty Futura 6M
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

JonWol skrev: 15 feb 2019, 23:14
JohanAdministratör skrev: 15 feb 2019, 13:42
Tycker jag verkligen att du ska göra! Nån form av tävling hade väl varit trevligt. Men du kan ju dela upp det i flera olika tävlingar kanske, för maximal marknadsföringsfördel tänker jag. En instagramtävling kanske? En här på forumet? En på Fsport?

Jag vet inte exakt, men om du räknar dig själv + två vinnare per tävling så blir det ju fyra tävlingar till exempel.
Mycket bra idé! Tack för input.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Hej alla golfare!

Vilken dag det var idag. Unboxing av mina nya FootJoy Fury och sedan premiär på min klassiska hemmarange GolfStar Bromma.

Vad tycker ni om vårens sving so far..?
Mina tankar är som tidigare, sätta Dustin-handleder-ish. Hålla mjukt i greppet igenom hela slaget och sedan rotera igenom slaget för att inte behöva flippa handleder.



MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev: 16 feb 2019, 16:57 Hej alla golfare!

Vilken dag det var idag. Unboxing av mina nya FootJoy Fury och sedan premiär på min klassiska hemmarange GolfStar Bromma.

Vad tycker ni om vårens sving so far..?
Mina tankar är som tidigare, sätta Dustin-handleder-ish. Hålla mjukt i greppet igenom hela slaget och sedan rotera igenom slaget för att inte behöva flippa handleder.
Jag gillar hur det ser ut! Det enda jag skulle kontrollera är högerfoten i toppen på baksvingen, svårt att se i golfskor men det anas att du faller ut på utsidan av foten (lite grann) vilket sen påverkar kraften du kan skapa med kroppen.
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Såg klippen på Insta (tror jag) och tyckte det såg väldigt bra ut! :)

Finns det några platser med infra på Bromma rangen?
Användarens profilbild
Sullanos
Inlägg: 149
Blev medlem: 25 nov 2016, 09:31
Ort: Västerås (Boden)
Kontakt:

Bild

Idag tog bollarna slut på Skerike.. Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Driver: Cobra F9 Smoke 6,0
Fairwaywood/hybrid: Mizuno JPX 900
Järn: Callaway X Forged 18 (4-PW)
Wedge: TaylorMade Hi Toe 50 & 56
Putter Toulon
Boll: TP5x
Instagram: Sullanos
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Sandstream skrev:Såg klippen på Insta (tror jag) och tyckte det såg väldigt bra ut! :)

Finns det några platser med infra på Bromma rangen?
Tack!
Tyvärr inte någon infra där.
Stockholm stad som hyr ut marken vägrar förnya mer än ett år åt gången därav vill varken klubben eller GS rusta upp anläggningen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1083
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 17 feb 2019, 22:27
Sandstream skrev:Såg klippen på Insta (tror jag) och tyckte det såg väldigt bra ut! :)

Finns det några platser med infra på Bromma rangen?
Tack!
Tyvärr inte någon infra där.
Stockholm stad som hyr ut marken vägrar förnya mer än ett år åt gången därav vill varken klubben eller GS rusta upp anläggningen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Solen värmde på ordentligt, så ingen infravärme nödvändig där i helgen. VI får hoppas flygplatsen får vara kvar så länge som möjligt så inte Stockholm Stad vill ha marken för fler bostäder.
Hcp: ~12
Skriv svar