Johan - 2024 nu kör vi!!

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Årsbästa!
Så kul att få till en fin score och 37 poäng. Kan inte komma ihåg när jag gick bättre än hcp senast.

Spelade tillsammans med Kent här på forumet.

Det mesta med spelet kändes ok. Inte toppbra men ok. Puttningen var det som gick över förväntan. Dräpte några fina 3-5M långa och satte det mesta från 1,5-2m.

Bild


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
MacTS
Inlägg: 146
Blev medlem: 24 aug 2016, 08:48

Bra spelat


Skickat från min iPhone med Tapatalk
//Mac

I bagen:
Cobra F9 speedback driver (9 degree)
Taylormade M1 HL 3FW
Wilson FG M3 3 hybrid
Titleist 915H 4 hybrid
Cobra FlyZ+ 6-GW
Cleveland CBX 54, 58
Ping Anser 4 putter
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Bra lirat Johan!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Idag blir det Kings på Kungsängen med en av Sveriges h30 landslagsspelare. Ska försöka insupa så mkt kunskap som möjligt kring hur han spelar och lyckas med sitt spel.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Tror aldrig jag har spelat Kungsängen Kings i sådan vind som det var igår. Jäklar vad det slet på psyket att konstant varar utsatt för den där vinden. Tur är att banan inte är alltför vindkänslig.

Totalt hade jag 83 slag +12 och 31 poäng.
Men lyssna på det här, jag hade 2 greenträffar på hela rundan! 4 fairwayträffar på 14 försök. Snacka om ruttna stats.

Däremot, 24 puttar vilket nog är personligt rekord. Chip enputt på hål 1,2,3 och 4. Sedan 6, 8 och 9 på förstanian.
Sedan chip enputt på hål 11, på tolvan satte jag chippen, 14, och 17. Närspelet var alltså bra men det långa spelet helt borta.

Vi spelade match och som tur var spelade inte motståndaren alltför bra, och jag lyckades vinna matchen tack vare närspelet.

Scoren innehöll två dubblar och en trippel vilket är riktigt surt och medförde starkt till att jag gick över 80 slag. Banan är i kalasskick så det rekommenderas varmt att ni åker dit om ni har vägarna förbi.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Gårdagens katastrof på Stockholms GK.

Bild

Det var iofs en trevlig runda i annorlunda miljö men jag kom aldrig in i någon bra känsla och när två bollar bara försvinner helt plötsligt tar det udden av vad som är kul.

Vid båda tillfällena var det antagligen någon på banan som tog eller spelade på min boll istället för sin egen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Niklas
Inlägg: 1081
Blev medlem: 15 aug 2016, 11:30

JohanAdministratör skrev: 02 jun 2019, 07:11 Gårdagens katastrof på Stockholms GK.

Vid båda tillfällena var det antagligen någon på banan som tog eller spelade på min boll istället för sin egen.


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Det där har man ju varit med om några gånger på andra banor. Om en boll inte ligger långt ute i skogen kan man väl bara låta den vara. Och se til att man spelar på rätt boll.
Hcp: ~12
Användarens profilbild
Sandstream
Inlägg: 3156
Blev medlem: 22 jun 2014, 17:53
Ort: Bro Hof

Niklas skrev: 04 jun 2019, 07:40Det där har man ju varit med om några gånger på andra banor. Om en boll inte ligger långt ute i skogen kan man väl bara låta den vara. Och se til att man spelar på rätt boll.
Har varit med om spel på fel boll två gånger:

Första gången var det min medspelare som gick fram till "sin" boll som låg precis där den borde, mitt på fairway, och inte förrän på green insåg vi att det var fel Titleist-boll.

Andra gången var det jag själv som skulle ta mig ur en skog och ingen av min medspelare såg om bollen kom ut eller inte. Kollar efter träden i ruffen och där ligger en Titleist ProV1 med nummer 4 så jag spelar på den men upptäcker vid nästa slag att det inte var min boll.
Efter den gången ser jag till att markera eller spela med en unik boll.
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Bild

Övade på att spela avslappnat och utan tankar på teknik idag. Det gick riktigt bra..


Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4690
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

Spontananmälde mig till morgondagens HGK Tour på Riksten imorgon.
Årets andra tävling, vit tee cirka 6000 meter utan träning i veckan. Spelade dock en stabil 9-hålare i tisdags så får ta det lite som det kommer. Önska mig lycka till!
Skriv svar