Johan satsar på KM 29/30 augusti...

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarvisningsbild
JohanAdministratör
Site Admin

26 jul 2020, 15:35

IMG_6860.JPG
IMG_6860.JPG (161.03 KiB) Visad 398 gånger
Äntligen lite bra spel från mitt håll.
Första gången på länge som jag hade en vettig bollträff.

10 GIR la grunden och bra puttning såg till att rädda en del par.

Jag var nitisk i spelatrategi och spelade så tråkigt jag bara kunde. Alltid safeshot före längd. Hybrid istället för drive, mitt på green istället för pinne, hack ut på fairway istället för försöka gå för green.

Det lönade sig verkligen och nu blev jag taggad att spela mer men det dröjer nog en vecka till nästa varv nu då jag fortsätter semestern.

Har två delmål nu under augusti, huvudmålet är KM på Ågesta sista helgen i augusti och däremellan ligger en SGF H30 i Uppsala.

Skickat från min iPhone med Svensktgolfforum
Användarvisningsbild
JohanAdministratör
Site Admin

26 jul 2020, 15:36

KM är alltså en månad bort. Jag har två lektioner inbokade men vad mer tycker ni jag ska fokusera på ?

Användarvisningsbild
JohanAdministratör
Site Admin

31 jul 2020, 16:48

Uppdatering från semestern.

Dillchips smakar toppen.

Användarvisningsbild
JohanAdministratör
Site Admin

05 aug 2020, 09:37

91 skott igår var inte kul. Men jag är redan sugen på mer golf...

Användarvisningsbild
JohanAdministratör
Site Admin

08 aug 2020, 20:44

IMG_7088.JPG
IMG_7088.JPG (112.56 KiB) Visad 130 gånger
Tog en spontan kvällsrunda och lyckades gör en riktigt fin eagle. Hybrid 230m sedan J5 180m till 3m som jag rullade i. Tre felfria svingar på raken var lika skönt som de första tre hålen var osköna.

Användarvisningsbild
JohanAdministratör
Site Admin

12 aug 2020, 10:28

Igår gick KM-satsningen vidare med en lektion på Kungsängen med Carl Fredrik Järrel.

Mina takeaways är framförallt att min uppställning har varit rätt off och att jag tänkt för mycket skruv.

Vi jobbade på känslan av att ställa upp mig bättre. CF hjälpte mig inse att den känslan jag hade när jag ställde upp mig var alldeles sen i förhållande till målet.

Vid ett tillfälle fick jag ställa upp mig mot ett specifikt mål och sedan satte han upp ett riktmärke i linje med målet. Min känsla var att riktmärket var 20 meter höger om målet när det i själva verket var rätt i linje.

Jag har alltså siktat 20 meter för mycket vänster ibland och då är det inte konstigt att bollen inte slutar där jag vill.

Det som funkade fint var drivern som gick långt och som den skulle.

Ska försöka få till ett varv på Ågesta inom kort och testa formen.

MaxP
Kontakt:

13 aug 2020, 10:01

JohanAdministratör skrev:
12 aug 2020, 10:28
Igår gick KM-satsningen vidare med en lektion på Kungsängen med Carl Fredrik Järrel.

Mina takeaways är framförallt att min uppställning har varit rätt off och att jag tänkt för mycket skruv.

Vi jobbade på känslan av att ställa upp mig bättre. CF hjälpte mig inse att den känslan jag hade när jag ställde upp mig var alldeles sen i förhållande till målet.

Vid ett tillfälle fick jag ställa upp mig mot ett specifikt mål och sedan satte han upp ett riktmärke i linje med målet. Min känsla var att riktmärket var 20 meter höger om målet när det i själva verket var rätt i linje.

Jag har alltså siktat 20 meter för mycket vänster ibland och då är det inte konstigt att bollen inte slutar där jag vill.

Det som funkade fint var drivern som gick långt och som den skulle.

Ska försöka få till ett varv på Ågesta inom kort och testa formen.

Det är ingen liten miss i uppställningen det :lol: Skönt att det är under kontroll igen!
Skriv svar