A day in the life of... Max

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Max berätta lite mer om mattan du använder för träning?

Jag har själv försökt att komma igång med den fysiska formen för att se om de kan förbättra min golf under kommande säsong. I dagsläget cirkus -6kg sedan nyår vilket kanske inte låter så mycket, men känns redan smidigare.

Övertyga mig om att köpa en sådan & haka på dina träningar!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Saltar alltid en bra story
Användarens profilbild
Hollowind
Inlägg: 792
Blev medlem: 18 jan 2015, 14:09
Ort: Göteborg (St Jörgen)

Paradispetter skrev:-6kg sedan nyår vilket kanske inte låter så mycket
Ett tempo som ger dig cirka 70kg viktnedgång på ett år låter ganska snabbt ;)
Dr: TaylorMade M4 Fujikura Red 60
Fw3: TaylorMade M1 2017
Järn: Callaway Apex CF16 Modus 105S
Wedgar: Titleist SM7 48, 54, 60
Putter: Piretti Cottonwood II
HCP: 15,2
Erikxson
Inlägg: 1061
Blev medlem: 16 maj 2014, 22:49
Ort: Golf Uppsala

Fortsätter du i den takten så försvinner du som Leif GW skulle sagt :)
Driver: TM M4 10.5° HZRDS BLACK X 75g
Metalwood: Titleist 915F 16.5° Tour AD DI-6s 41"
Järn: Mizuno MP-5 3-PW Project X 6.0
Wedgar: Titleist Vokey SM5/6 50/08F 54/10M 58/08M
Putter: SC Newport Selected 2.6 34" 1ˢᵗ of 500
HCP: 3-ish :roll:
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

Erikxson skrev:Fortsätter du i den takten så försvinner du som Leif GW skulle sagt :)
Hah, de ska väl sägas att de första som rinner av är mycket vätska.. men kommer man ner runt 70kg till säsongen så bör de ju underlätta :)
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paradispetter skrev:Max berätta lite mer om mattan du använder för träning?

Jag har själv försökt att komma igång med den fysiska formen för att se om de kan förbättra min golf under kommande säsong. I dagsläget cirkus -6kg sedan nyår vilket kanske inte låter så mycket, men känns redan smidigare.

Övertyga mig om att köpa en sådan & haka på dina träningar!
Mattan är en del av den 3D-träning jag har börjat med sen slutet på 2016. Kort och gott skulle jag beskriva det som ett sätt att arbeta i kroppens alla tre plan samtidigt där du också kombinerar styrka med funktion och rörlighet. Dessutom är det en hel del dynamiska positioner för att förbättra kroppens förutsättningar (som inte ingår i själva träningspassen). Jag skulle kunna säga att det är som att kombinera styrketräning, rörelseträning och flås i samma träningsform. Dessutom är det hur kul som helst. Mattan i sig är inget måste men den underlättar väldigt mycket.

Målet för min del är framförallt att bli mer funktionell i hur min kropp rör sig samt att förbättra rörligheten och styrka vilket i sin tur ska hålla mig ifrån skador och annat. Det viktigaste av allt för min del är däremot att det är hur kul som helst! Jag lovar dessutom att det kommer mer på såväl YouTube som sociala medier!
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

MaxP skrev:
Paradispetter skrev:Max berätta lite mer om mattan du använder för träning?

Jag har själv försökt att komma igång med den fysiska formen för att se om de kan förbättra min golf under kommande säsong. I dagsläget cirkus -6kg sedan nyår vilket kanske inte låter så mycket, men känns redan smidigare.

Övertyga mig om att köpa en sådan & haka på dina träningar!
Mattan är en del av den 3D-träning jag har börjat med sen slutet på 2016. Kort och gott skulle jag beskriva det som ett sätt att arbeta i kroppens alla tre plan samtidigt där du också kombinerar styrka med funktion och rörlighet. Dessutom är det en hel del dynamiska positioner för att förbättra kroppens förutsättningar (som inte ingår i själva träningspassen). Jag skulle kunna säga att det är som att kombinera styrketräning, rörelseträning och flås i samma träningsform. Dessutom är det hur kul som helst. Mattan i sig är inget måste men den underlättar väldigt mycket.

Målet för min del är framförallt att bli mer funktionell i hur min kropp rör sig samt att förbättra rörligheten och styrka vilket i sin tur ska hålla mig ifrån skador och annat. Det viktigaste av allt för min del är däremot att det är hur kul som helst! Jag lovar dessutom att det kommer mer på såväl YouTube som sociala medier!
Cool, känns spontant som en smidig sak man kan rulla ut typ vart som helst.. vilket passar mig bra med småbarn osv.

Två frågor som snabbt dyker upp, vart kan man köpa/läsa mer om mattan? Dina rörelsemönster/övningar, gör du dom själv eller finns det träningar man kan ta efter?
Saltar alltid en bra story
Skriv svar