A day in the life of... Max

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

stevvee skrev:Intressant med den farten med tanke på att din höft ex inte roterar sådär värst mycket. Tror du behöver jobba på den ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jg begränsar rörelsen avsiktligt så att jag inte slår för långt Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:
stevvee skrev:Intressant med den farten med tanke på att din höft ex inte roterar sådär värst mycket. Tror du behöver jobba på den ;)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jg begränsar rörelsen avsiktligt så att jag inte slår för långt Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja det vore ju förfärligt om du måste lägga bort drivern för du slår för långt ;)
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Precis som jag pratar om i videon ovan så har jag nu påbörjat ett samarbete med en kollega i Östersund för att lyfta mitt golfspel ytterligare. Det ska bli väldigt intressant att börja arbeta med en golftränare igen för min egen del och jag tror att det kommer hjälpa att få mitt intresse att lyfta ännu mer. Förhoppningen är att jag ska kunna träffa honom lika ofta som min personliga tränare vilket isåfall blir var 14:e dag.
Mikael316
Inlägg: 1299
Blev medlem: 23 jul 2015, 11:22
Ort: Eskilstuna

Tittade på ditt klipp angående att lyfta foten för kraft. Det är precis det jag börjat med och ville nästan tillägga, men du kon till det på slutet, att det mycket väl också går att spela med.

För mig har det verkligen öppnat upp i sekvenser samt att jag jobbar mycket mer med marken än överkroppen. Riktigt bra grej och jag rekomenderar starkt att prova det! :) hjälper en hel del med earöy extension också genom att hjälpa höften att rotera runt sig själ också, för min del iaf!
Driver Wilson Staff D200
Fairwaywood Adams XTD ti
Järn Wilson Staff FG Tour v2 4-pw, Callaway Apex Utility J2
Wedgar Wilson Staff Fg Tour 52-56-60
Putter Odyssey #7 Versa

https://magolfblogg.wordpress.com/
Användarens profilbild
Paradispetter
Inlägg: 743
Blev medlem: 30 jan 2015, 17:12

MaxP skrev:

Kul med lite mer recensioner gällande material, sådant uppskattas av mig som inte alls har bra koll på värden osv.

En spontan fråga, bjuder TM på drivern eller får du med en retursedel som många andra?
Saltar alltid en bra story
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Paradispetter skrev: En spontan fråga, bjuder TM på drivern eller får du med en retursedel som många andra?
Det blir nog en retursedel så småningom, jag har dock blivit lovad en testmöjlighet utomhus så småningom så den stannar hos mig ett tag!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:



Som tidigare uttalat så håller jag just nu på att bestämma mig om eventuellt klubbyte. Nästa gång jag är på M-Huset för att träna kommer jag att jämföra värden i FlightScope mellan båda modellerna för att avgöra vad datan/verkligheten säger.
Skriv svar