A day in the life of... Max

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

stevvee skrev:Kikade precis på avsitt #4, reflektioner
1.Jag har ju redan skrivit lite om vad jag tror man kan känna angående en golftränare/coach men en sak slog mig. Kan det vara så att rykte för en coach är lite samma som för en körskolelärare ?

2. vilken fantastisk utsikt utanför fönstret

3. När jag fick se Vemdalen så längtade jag bara ännu mer till V.6 då det bär av mot björnriket

4. schysst avsnitt, enkelt (Y)
Tror du får utveckla första påståendet lite grann, menar du exempelvis rekommendationer osv?
Annars kan jag bara hålla med dig, inget fel med utsikten i fjällvärlden ;)
stevvee
Inlägg: 1580
Blev medlem: 17 aug 2016, 08:12

MaxP skrev:
stevvee skrev:Kikade precis på avsitt #4, reflektioner
1.Jag har ju redan skrivit lite om vad jag tror man kan känna angående en golftränare/coach men en sak slog mig. Kan det vara så att rykte för en coach är lite samma som för en körskolelärare ?

2. vilken fantastisk utsikt utanför fönstret

3. När jag fick se Vemdalen så längtade jag bara ännu mer till V.6 då det bär av mot björnriket

4. schysst avsnitt, enkelt (Y)
Tror du får utveckla första påståendet lite grann, menar du exempelvis rekommendationer osv?
Annars kan jag bara hålla med dig, inget fel med utsikten i fjällvärlden ;)
Jo jag tänker mig lite såhär.

Ta 10 stycken med körkort som har tagit körlektioner och 10 st med körkort som har tagit 1 eller inga körlektioner.
Fråga dom vad dom anser om körlektioner och körlärare, då TROR jag att det kommer låta lite såhär

5 stycken kommer nog säga att körlektionerna och lärarna var det bästa som hänt dom och det hjälpte jätte mycket för att nå deras mål. Körkor

3 stycken kommer nog säga att dom varit hos olika körskolelärare och fått olika råd angående ex körning, att dom behöver 10 lektioner hos ena läraren medans andra säger 20 och den sista säger 3.

2 stycken kommer rata körskolan helt även om dom till slut har körkort så blev det en dyr utgift kontra dom andra 8, här tar man inte med i beräkningen om sin egen förutsättning.

Dom andra 10 kommer säga att man kan skita i körlektioner för det kostade bara onödiga pengar och dom klarade det ändå.


Lite så tror jag det är med golfen också, och om det nu är som jag tror så kommer det ju klinga rät illa för golfinstruktörerna om man då lyssnar på 20 personer och hör att 10 st säger att man klarar sig utan, 2 som kastade massa pengar i sjön innan dom kom dit dom är och 3 stycken som bara blev förvirrade.

Dom 5 st som är kvar och nöjda blir ju i minoritet och då blir det en negativ klang till att ta en tränare.
Tränare = dyr,onödig,penga sugen
Driver: Callaway XR16
FW3 : Callaway XR16
Järn: Titliest AP2 718 4-P
Utility : Titleist T-MB 3
Wedgar: Titleist SM 7 50,54,60
Putter: Scotty Cameron newport 2,5
Boll: Titleist Prov1

Instagram : lord_stevvee , Stefanzgolf ihop med StefanL
Skriv svar