A day in the life of... Max

Dela med dig av din träning, ditt spel och golfliv! Kalla det blogg eller dagbok, du bestämmer!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Förra veckan blev det en hel del träning, denna vecka kommer det att bli desto mindre.
I ett par dagar blir det ordentlig teori däremot genom PGAs Teaching Summit med tre dagars föreläsning därefter ett par dagars besök hos föräldrarna i Jönköping på väg hem ifrån Halmstad. Så teoretiskt hoppas jag åtminstone bli bättre efter denna veckan än förra ;)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Som jag trodde blev föregående vecka (V10) praktiskt taget helt träningsfri, jag fick däremot lite kunskap vilket såklart ledde till en förbättring (i teorin) så min fråga om att jag ska vara en bättre spelare i dag än jag var föregående vecka uppfylldes trots allt. Även denna vecka har varit lite blandat, eftersom jag var borta från arbetet i 10 dagar så blev det mycket jobb och lite tid till övers.

Men två kortare pass och två längre pass på slagmattan hann jag trots allt med och jag hoppas även på att få till ytterligare ett idag. Just nu handlar det om att effektivisera närspelet och att börja leka lite med bollflykten på de fulla slagen. Min "grundsving" fungerar bra i mitt tycke och det är en skön känsla att ta med sig.

Det är även dags att ta tag i puttningen snart, men jag väntar på både ny putter och ny puttmatta, tills dess blir puttandet sekundärt!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Jag börjar tro att det är sommarsäsong! En massa jobb och ingen tid till träning.

I dag var första gången på 10 dagar som jag tog mig tid att efter lite arbete slå lite bollar. Distanswedgarna kommer få fortsatt mycket arbete vilket är behövligt men även där börjar det lossna lite grann.
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Den senaste veckan har jag lagt över 10 timmars "träning" (över tre timmar är bollprövande och inte direkt träning) på mitt eget golfspel. Det är praktiskt taget rekord sett över de senaste säsongerna. I dag hann jag dessutom med att spendera närmare 45 minuter med min älskade driver som efter ett par anpassningar presterade extremt bra faktum är att jag inte minns senast jag slog drivern såhär pass bra.

Bekvämt över 290yards-strecket varje gång med en riktigt härlig bollflykt blev resultatet efter lite anpassningar som sagt. Jag ser fram emot säsongsstart bara mer och mer ;)
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Liet skralt med uppdateringar, men veckor av dunkande av bollar inomhus för att sätta förändringarna som redan tagits upp är inte så intressanta kan jag tycka. I går gjorde jag däremot premiären utomhus då vår range öppnade för säsongen. Det är alltid en surrealistisk känsla när du slagit inomhus och i FlightScope under en längre period att faktiskt få se bollflykten så småningom. Som jag själv kommenterat för andra spelare här på forumet så är det en helt annan grej. Samma tendens fanns kvar från när jag slagit inomhus, förändringarna sitter, bollträffen är bra men jag har lätt att stagnera genom träffen vilket gör att jag kommer lite för stäng till bollen i förhållande till spåret. Vänsterskruven är spelbar men lite väl mycket just nu.

Under helgen har jag de två första arbetsdagarna på klubben och förhoppningsvis lite egen träning till för att påbörja en utveckling av detta!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:Liet skralt med uppdateringar, men veckor av dunkande av bollar inomhus för att sätta förändringarna som redan tagits upp är inte så intressanta kan jag tycka. I går gjorde jag däremot premiären utomhus då vår range öppnade för säsongen. Det är alltid en surrealistisk känsla när du slagit inomhus och i FlightScope under en längre period att faktiskt få se bollflykten så småningom. Som jag själv kommenterat för andra spelare här på forumet så är det en helt annan grej. Samma tendens fanns kvar från när jag slagit inomhus, förändringarna sitter, bollträffen är bra men jag har lätt att stagnera genom träffen vilket gör att jag kommer lite för stäng till bollen i förhållande till spåret. Vänsterskruven är spelbar men lite väl mycket just nu.

Under helgen har jag de två första arbetsdagarna på klubben och förhoppningsvis lite egen träning till för att påbörja en utveckling av detta!
Välkommen ut i friheten!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Lagom till att vädret visade lite värme under helgen vart det kallt och snö istället. Men skam den som ger sig!

Tog ett pass för att röra lite på mig innan styrelsemöte och årsmöte under eftermiddagen. Och jag inser att hur bra nya CB än är så älskar jag mina FG TOUR 100 alldeles för mycket. Dessa beslut...

Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

Bara ett par dagar kvar nu tills premiären och troligen årets mest intensiva golfspelardagar för min del. Slår bollen bra med praktiskt taget alla klubbor. Problemet är att jag fortfarande inte vet vilka klubbor jag vill spela med. I-landsproblem så det står härliga till, jag vet!
Användarens profilbild
JohanAdministratör
Site Admin
Inlägg: 4693
Blev medlem: 02 maj 2014, 13:05

MaxP skrev:Bara ett par dagar kvar nu tills premiären och troligen årets mest intensiva golfspelardagar för min del. Slår bollen bra med praktiskt taget alla klubbor. Problemet är att jag fortfarande inte vet vilka klubbor jag vill spela med. I-landsproblem så det står härliga till, jag vet!
Kör de nya! Kul med prylar ju!
MaxP
Inlägg: 4778
Blev medlem: 11 maj 2014, 22:05
Kontakt:

JohanAdministratör skrev:
MaxP skrev:Bara ett par dagar kvar nu tills premiären och troligen årets mest intensiva golfspelardagar för min del. Slår bollen bra med praktiskt taget alla klubbor. Problemet är att jag fortfarande inte vet vilka klubbor jag vill spela med. I-landsproblem så det står härliga till, jag vet!
Kör de nya! Kul med prylar ju!
Jag kan visserligen inte hålla med dig mer, men tyvärr är det ganska roligt att spela bra golf också ;)
Skriv svar